CanerÇa
  Last Half of Darkness: Tomb of Zojir (Tam Çözüm)
 
Last Half of Darkness: Tomb of Zojir

Last Half of Darkness: Tomb of Zojir (Tam Çözüm)

1. Bölüm

Makale: Akhenaton

Tomb of Zojir oyununda Shadowcrest kasabasında efsanevi bir kitap bulunmuştur ve bu kitap Ölüler Adasının yolunu göstermektedir.Gölgelerde saklanan hayalet ve yaratıkların anlatıldığı,gizli bir hazineye de değinen kitaba göre antik bir tapınakta büyük karanlığın kaynağı yatmaktadır.Ve karanlık sanatlar ve bilimde olan yeteneğinizle siz bu kitabı bulup karanlık gücün egemenliğine engel olmak üzere seçildiniz.

Oyunun girişinde nehirde kayıkla bir mağaraya ilerliyoruz. Kayıktan inelim ve sola doğru ilerleyelim. Önümüzdeki pencereye yaklaşalım ve tahtanın üzerindeki çivileri alalım. O ne! Önümüzden dev bir yaratık mı geçti sanki? Back yapıp sola dönelim. İleri doğru bir geçit var. Ama önce soldaki sütunun üzerinde bir vazo var. Yaklaşıp üzerindeki 1 altın parayı alalım ve geri back diyelim. İlerleyelim. Önümüzde bir bataklık var. 3 adım daha ilerleyelim. Burada da altın bulacağımızı sanıp tıklıyoruz; ama bir yılan yüzü bizi bayağı korkutuyor Kayıktan indiğimiz yere geri dönelim. Tam karşıda bir kafatasının olduğu yer var. Oraya doğru ilerleyelim. Kafatasını inceleyelim. Çok eski bir kafatası bu ve yüzyıllar öncesinden kalma. Yanındaki halatı alalım ve geri dönelim. Şimdi bu kez sağa dönelim ve 4 adım ilerleyelim. Önümüzde 3 tane yan yana duran küpler var. Ortadakini kırıp içindeki halat çengelini alalım. Envanterimize dönüp bu çengele sol tıklayalım ve ardından tekrar sol mousla halata tıklayalım. Çengel ve halatı birleştirmiş olduk. Back yapıp ilerleyelim. Karşımızda bir mağara var. Oraya tıklayıp yaratıkla konuşalım. Sırayla ekranın solunda beliren soruları soralım ve ipucu elde etmeye çalışalım. Back yapıp sola dönelim ve 1 adım ilerleyelim. Yerde bir taş ve bir şapka var. Orayı inceleyelim. Elinde çekiç tutan bir iskelet var ve hemen solunda bir not defteri. back yapalım ve not defterini alıp envanterimizden bu not defterini inceleyelim. Bu, bir günlük. Bazı işaretler bulduğunu ve bunları çözmeyi başardığını söylüyor. Sayfaları karıştırdıkça 4 tane farklı kombinasyon ve en sonda da bir harita görüyoruz. Haritayı defterin içinden alalım. Kombinasyonlar, şöyle; Haritanın olduğu yerde şimdi bu bulmacadaki dairelerin sıra numaraları oluştu. Defteri şimdilik kapatalım ve iskeleti incelemekten çıkıp 1 adım ileri gidelim. İleride bir geçit var ama ilerleyemiyoruz. Sağdaki kolu indirip karşıdaki suların boşalmasını sağlayalım. Zemini inceleyip 2 altın parayı alalım ve yerde gördüğümüz üç küpün yanına geri dönelim. Bulunduğumuz yerden şimdi sağa dönelim. Ortada bir platformun üzerindeki bulmacayı inceleyelim. Bulduğumuz 5 çivi, otomatikman bulmacanın sol üst köşesinde belirdi. Demek ki bu bulmacada çivilerden yararlanacağız. Not defterini tekrar açalım. En son sayfasındaki çizimle bu bulmacanın deliklerinin numarasını öğrenelim ve şemayı bu bulmacaya uyarlayalım;

Şimdi sırasıyla aşağıdaki işlemleri uygulayalım; (not defterindeki önergeleri baz alarak...)

  1. Adım: Sırasıyla 11, 3 ve 8 numaralı deliklere birer çivi sokalım. Sol üst köşenin lambası yanmış olacak... Çivileri tek tek geri çıkaralım.
  2. Adım: Sırasıyla 9, 1 ve 6 numaralı deliklere birer çivi sokalım. Sağ üst köşenin lambası yanmış olacak... Çivileri tek tek geri çıkaralım.
  3. Adım: Sırasıyla 14, 10 ve 4 numaralı deliklere birer çivi sokalım. Sağ alt köşenin lambası yanmış olacak... Çivileri tek tek geri çıkaralım.
  4. Adım: Sırasıyla 2, 5 ve 7 numaralı deliklere birer çivi sokalım. Sol üst köşenin ve orta bölümün lambaları da yanmış olacak.

Delikteki çivilerin birinin üzerine tıklayınca, gizli bir geçit açılacak. Bulmacayı incelemeyi bırakıp 1 adım ilerleyelim ve yerdeki kuyuya doğru gidelim. Önce çengelli halatımızı sonra da kuyuyu tıklayalım ve tekrar kuyuyu tıklayıp aşağı inelim. EXIT PASSAGE deyip pasajdan çıkalım. Sağdan mezarlığa (Cemetery) doğru ilerleyelim. Sonra bir adım daha ileri gidelim. Önümüzde 3 seçenek var. Sola dönmek, patikaya çıkmak ya da sağa dönmek. Biz, önce sağa dönelim ve bir adım ilerleyelim. Üzerinde "Paridesio del Noche" yazan bir malikanenin giriş kapısı var. Girişin hemen sağında bir posta kutusu var. Ona yaklaşıp kapağını kaldıralım ve Dr. Jona S.'nin Dr. Horino'ya yazdığı mektubu açıp okuyalım. Sonra malikaneden içeri girelim.

Burası hol. 3 kapı var. Ortadaki çıkış kapısı. Soldaki kapıdan içeri girelim. masaya tıklayarak bir kutunun içindeki "Gümüş Anahtar"ı alalım. Tekrar hole dönelim ve bu kez sağdaki kapıdan içeri girelim. Bir adım ilerleyelim tekrar sağımıza dönelim. Yemek odasındayız. "Kitchen / Mutfak" kapısından içeri girelim. Solda üstte, kapının üstündeki rafa tıklayarak "Olive Oil / Zeytin Yağı"nı alalım. Karşıda açık buzdolabının içindeki şarap şişesini alalım. Sağdaki mutfak dolabından mısır patlağı kutusunu alalım. Envanterimizde bu kutuyu inceleyelim ve üzerine tıklayıp kutunun arkasına bakalım. Sol üste doğru tıklayıp içindeki büyüteci alalım. Bu kez büyütece sağ tıklayalım inceleyelim ve sol tıklayıp ambalajından çıkaralım.. Şimdi tekrar hole dönelim.

İmlecimizi sağ alta getirdiğimizde beliren "Turn Around / Geri Dön" yönünde ilerleyelim. Merdivenlerden yukarı çıkalım. Soldaki komodinin üzerine gelip sönük mumların yanındaki 1 altın parayı alalım. Soldaki kapıdan içeri girelim. Burası, kütüphane. Sağda, kitapların olduğu bölüme gidelim. Üst rafın en sağındaki kitabı alalım ve sağdaki sayfaya tıklayarak envanterimize katalım. Kopardığımız sayfanın hemen altındaki "Protype #29" yazan mekanik anahtarı alalım. Şimdi de soldan 3. kitabı açalım ve peşinde olduğumuz altın idol (put) hakkında bilgi edinelim. Sonra masanın üzerindeki "Work Log" yazan deftere göz atalım. Solda, kapının hemen solunda bir tablo var. Altındaki deliği inceleyelim. Bir anahtar deliğine benziyor. Sol alt köşede "Protype #29" diye bir not yapıştırılmış. Az önce kitabın içinden aldığımız "Protype #29" adlı anahtarı alıp tablodaki anahtar deliğine yerleştirelim. Ortadaki masanın hemen arkasında gizli bir geçit açıldı. İçeri girelim. Sağdaki üzerinde kırık bir ayna bulunan komodinin yanına varalım. Çekmecesini açıp içinden T şeklindeki nesneyi alalım. Sağdaki dolapta Tom of Zojir kitabını okuyalım ve toplamamız gereken kırmızı renkli taşlar hakkında bilgi edinelim. Şimdi kütüphaneye geri dönelim. Sağdaki kapıdan içeri girelim ve ilerleyelim. Kilitli kapının üzerine "Gümüş Anahtar"ı yerleştirip kapıyı açalım. Duvarda hayaletin okuduğu gazete küpürlerini inceleyelim. Küpürlerin solundaki dolaba göz atalım. Üstteki kağıda göz gezdirelim. Üzerinde "Project Complete" yazıyor. Bu, oyundaki bir bulmacanın çözülmüş hali. Yani bu bulmacayla karşılaştığımızda, taşların yerlerini değiştirerek gizli bir kapıyı açacağız. (Dıştaki yuvarlak olanları içe; içtekileri ise dışa doğru taşıyacağız.) Sonra odanın en sağındaki dolaba göz atalım. Orta raftaki metal kapağı alalım ve kütüphaneye girdiğimiz kapının olduğu yere varalım ve bu kez sağdaki kapıdan içeri girelim.

Soldaki komodinin üzerini inceleyelim. Sonra bir hayalet gelip üzerimizden kapıyı örtecek.Sağda üstteki raftan 12 altın parayı alalım. Hemen altında bir küvet var. Oradan ıslak havluyu alalım. Sonra hole tekrar dönelim. Sağdaki kapıdan içeri gidelim ve karşıda bahçe kapısına ilerleyip dışarı çıkalım.

Çıktığımız kapının hemen arkasında, 2 vana görünüyor. Alttaki vanayı çevirelim. Sonra dönüp sağa, evin arkasına doğru ilerleyelim. Orda bir kapak var. Oraya doğru ilerleyip kapağı açalım. Karşımıza çıkan kapıdan içeri girelim. Demir bir kapı ve yanda buhar çıkan borular var. Küvetten aldığımız havluyu boruların olduğu yere saralım. Demir kapı, yavaş yavaş açıldı. İçeri girelim ve yerdeki kovayı alalım. Sonra masaya doğru ilerleyip masanın sağ altındaki küçük çekmeceden kerpeteni alalım. Mutfaktan aldığımız zeytinyağıyla eski kerpeteni yağlayalım. Masanın sağ üstündeki teneke kutusundan 1 altın parayı alalım. Üstteki şemaya bir göz atalım. Masanın en solundaki tenekeden ise tutkalı alalım.

Şimdi havluyu aldığımız küvetin yanına dönelim. Hatırlayın; yeşil bir ayna gibi bir şey vardı ve altında musluklar vardı. (Kütüphanenin tam karşısında, hayaletin üzerimizden kapıyı örttüğü oda) İçeri girip kapının solundaki musluğa yakınlaşalım. Üzerinde boş uyku hapları var. Aşağı doğru dolabın kapısı var. Orayı açalım ve zeytinyağıyla yağladığımız kerpetenle boruları gevşetelim. Borunun içinden çıkan iki uyku hapını şarabın içine atalım ve tekrar hole dönelim.

Sağdaki kapıdan dönüp 2 adım ileri gittikten sonra soldaki merdivenlere doğru ilerleyelim. Merdivenlerde, soldaki kapıdan içeri girelim. Bir kapı daha var ilerde. O kapıdan içeri girelim ve koltukta oturan hayaletle konuşalım. Sırayla ona 4 soru yönelttikten sonra ona buzdolabından aldığımız ve içine uyku ilacı kattığımız şarabı uzatalım ve uyumasını bekleyelim.

Şimdi mutfağa geri gidelim. Girişte, sağda musluklar var. Soldaki vanayla musluğu açıp sıcak kovayı içine daldıralım ve suyla dolduralım.

Şimdi tekrar hayaletin olduğu odaya giden merdivenlerin yanına gidelim. Bu kez sağdaki kapıdan girip koridorda ilerleyelim. Karşımıza çıkan kapıdan içeri girelim. Ortada bir televizyon var. Önce soldaki sehpanın üzerinde televizyon rehberi var. Ayarlamamız gereken kanalı öğrenelim. Altı sarı kalemle çizilmiş: Kanal 7. Odaya dönelim ve en soldaki sehpadan da bir mücevher kutusunu alalım. Şimdi envanterimizde bu kutuyu seçip içini açalım ve içindeki kırık TV düğmesini alalım. Bu düğmeyi yine envanterimizdeki tutkalla yapıştırıp TV'nin üzerindeki boş düğme yerine takalım ve düğmeyi çevirelim. Şu an Kanal 3'te. Yanındaki düğmeden Kanal 7'ye getirelim. Görüntü, karıncalı... Ekrana tıklayıp anteni düzeltelim. Az sonra yayın gelecek. Mutfaktan aldığımız (hani şu içinden büyüteç çıkan) mısır patlağı reklamı gelecek ve orda bir internet adresi verecek: www.chembioscereal.com Bu adresi unutmayalım.

Şimdi artık uyumuş olduğunu umarak hayaletin olduğu odaya geri dönelim. Horul horul uyuyor. Onu uyandırmadan, yatağın üzerindeki sehpadan "Mysterious Box / Gizemli Kutu"yu alalım ve artık malikaneden çıkalım. (Çıkış: holde, ortadaki kapı) Çünkü artık malikanedeki tüm işimiz bitti. En kestirme yolsa HARİTA'yı kullanmak. Haritayı açalım ve "Mansiyon" yazan yere tıklayalım. Bulunduğumuz noktadan 1 adım geri gelip sola doğru ilerleyelim.

Bir adım ileride bir konak var; ama buradan karşıya geçilemiyor. Bir kayık lazım. Oradaki tahtayı alıp tekrar bir adım geri gidelim ve bu kez sağa dönelim. (Ya da haritadan "Harbor / Liman" yazan yere tıklayalım. Bu, daha kestirme olur)

Burada da geçit yok... Aldığımız tahtayı karşıya doğru yerleştirip karşı tarafa geçelim. İlerleyelim ve kayığa binelim. Az sonra kayığın sahibi gelecek ve bizimle konuşacak. Ondan, bizi karşı kıyıdaki konağa götürmesini isteyeceğiz; ama o reddedecek. Sorun değil... Başka bir yol bulmamız lazım. Adamın konuştuğu yerde, sağında bir varil var. İçinden 2 altın para alın. Şimdi iki kapı var karşımızda. Soldakine doğru ilerleyelim. Kapının sağındaki çöplüğü karıştırıp içindeki yırtık kağıdı alalım ve büyüteçle bu kağıdı inceleyip parçaları bir araya getirelim. Aşağıdaki gibi...

hidden text

Yazının  bazı kesimleri yok. Onları biz tamamlayacağız. Şimdi kapıdan içeri girin. Solda köşede bir komodin var. Üst çekmecesini açıp günlüğü okuyun. Bir altındaki çekmeceden ise çakmağı alın. Sağdaki dolabı açın ve sağdaki gazete küpürünü okuyun. En alta ölen sevgilisinin resmine bakın. Ama dikkat edin, resim yerine korkutan bir hayalet de çıkabilir Şimdi bilgisayar masasına gidin. Kasanın hemen sağında yapıştırılmış etiketler var. Bu, bir şifre. Okumak için büyüteci kullanın: Mermaid7. Şimdi bilgisayarı açın. İnternet Explorer penceresi gelecek ve bizden bir web sitesi adresi girmemizi bekleyecek. "http://" takısının hemen yanına TV'de gördüğümüz adresi yazın ve ENTER / RETURN tuşuna basın. Neydi web sitesi adresi: www.chembioscereal.com Mısır patlağı şirketinin (hani içinden büyüteç çıkmıştı ve TV'de reklamı vardı) sitesi. Az önce çöplükten aldığımız ve parçalarını birleştirdiğimiz kağıdın ilk iki satırını girmemizi istiyor şimdi. Yani;

packed with 7 vitamins found in meat chem bios cereal is a creeoy treat

Kağıtta bazı harfler eksik olduğu için bunları biz doldurduk... Bu adımı da geçtikten sonra hank@chembioscereal.com adresiyle hesaba girip emaillerimizi okuyacağız. Password / şifre alanına az önce büyüteçle okuduğumuz şifreyi girelim: Mermaid7. 3 tane email gelmiş. Hepsini sırasıyla okuyalım. 2. email, bizim için önemli. Orda bir şifre var: 3-2-1-2-1-3-2-3

Şimdi bu odadan ayrılalım ve diğer odaya girelim. Ortada eskimiş kayık kalıntıları var hani. Sağda bir dolap var. Üzerine tıklayalım. 2 kapaklı. Sağdaki kapağın kilidine tıklayalım ve az önce emailde okuduğumuz şifreyi firelim: 3-2-1-2-1-3-2-3

Yani, en üst düğme, 1. Altındaki, 2. En alttaki ise 3. Sırayla şifremizdeki sayıların sırasına göre basıyoruz ve kilit açılıyor. Dolap, boş. Ama ikinci dolaba giden bir yarık var. Oradaki yarığı inceleyip küçük anahtarı alalım ve tekrar PC Masasının olduğu odaya gidelim. PC'nin olduğu masanın çekmecesini aldığımız bu yeni anahtarla açalım. İçindekileri inceleyelim. Sağ köşede bir şiir var. Sevgilisi Amy'e yazılmış. (Az önce dolapta resmini görmüştük)

Şimdi haritadan Crypt yazan yere tıklayalım. Karşımızda bir anıt-mezar var. İçeri girelim ve lahitin üstündeki bulmacayı çözelim. Bu, bizi biraz zorlayacak. Yuvarlak ve üçgen taşlar var. Biz, iç dairedeki yuvarlak taşları dış daireye; dış dairedeki yuvarlak taşları ise iç daireye taşıyacağız. 5 dakikamızı alacak en az yani...

Şimdi, çözemeyen arkadaşlar için bulmacayı basitleştirelim. Bulmacadaki her noktaya (her taşa değil, taşların olduğu yuvarlaklara) bir numara verdik ve satranç hamleleri gibi değiştirmemiz gereken noktaları yazalım. Örneğin, 14'ü 17'ye demek; 14. noktadaki taşı 17. noktaya taşı demektir. Hareketlerimiz şöyle;

8'i önce 16'ya sonra da 17'ye, 7'yi 8'e sonra da 16'ya, 15'i 7'ye sonra da 8'e, 14'ü 15'e sonra da 7'ye, 6'yı 14'e sonra da 15'e, 13'ü 14'e sonra da 6'ya, 5'i 13'e sonra da 14'e, 17'yi 13'e sonra da 5'e, 12'yi 17'ye, 4'ü 12'ye, 3'ü 4'e, 11'i 3'e, 17'yi 11'e, 12'yi 17'ye sonra da 13'e, 4'ü 12'ye, 3'ü 4'e, 11'i 3'e, 10'u 17'ye, 2'yi 10'a sonra da 11'e, 17'yi 10'a sonra da 2'ye, 9'u 17'ye, 1'i 9'a sonra da 10'a ve son olarak da 17'yi 9'a sonra da 1'e. Hepsi bu kadar. Fraktal bir dönüş yapıp taşların çoğunu 2 kez hareket ettirerek en az hamleyle bulmacayı tamamladık.

Şimdi bir geçit açıldı. İçeri gidelim ve 3 kez ileri gidelim. 2 tane birbirine bakan heykel var. Sağdakinin üzerinde durduğu platforma tıklayıp inceliyoruz. Ortadaki taşı elimizle ittiğimizde bir bölme açılıyor ve içinden çıkan silindir şeklindeki nesneyi alıyoruz. Bu, birleştirmemiz gereken 3 parçadan 3.sü. Yani T şeklindeki nesne, metal kapak ve silindir. Önce metal kapağı envanterimizden seçip bu son aldığımız silindire monte edelim. T şeklindeki nesneyi de kapağa takalım. Gizli anahtarımız hazır. Şimdi 1 adım daha ilerleyelim. Sağdaki yuvarlak deliğe bu 3 parçadan oluşan anahtarımızı yerleştirelim. Şimdi bu kapı kolu haline gelen anahtarımızı çevirelim. Karşıda duvarlar yer değiştirip gizli bir bölme açıldı.

Bölmeden içeri girelim. Karşımıza vanalar ve bir buhar kazanı çıkacak. Vanayı .çevirelim. Çekmeceden aldığımız çakmakla kazanı yakalım. Soldaki girintiden içeri girip son vanayı çevirelim. Bir mekanizmayı daha harekete geçirelim. Şimdi geldiğimiz yoldan anıt-mezardan dışarı çıkalım. (Kestirme gitmek için haritadan Crypt yazan bölgeye tıklayabiliriz.)

Şimdi bulunduğumuz anıt-mezar'ın girişinden 1 adım sağa dönelim. Anıtmezarın hemen sağında bir patika var (path yazan yer). 4 kez üst üste ileri gidelim. karşımıza çıkan mezarı inceleyip 2 altın para daha alalım.

Şimdi patikanın başlangıcında 2 anıt mezar daha var. Biri kuyu biçiminde (soldaki), öbürü ise bina biçiminde (sağdaki ve kapısı kilitli olan) Soldakine dönelim ve içine girip vanaların yanına gelelim.

Vanaların üzerine tıklayalım. Çözmemiz gereken bir bulmaca daha. Bu bulmaca, oyuncudan oyuncuya değişebiliyor. Bendeki biçimler farklı, sizdeki biçimler farklı olabilir. Bunu geçmenin tek yolu, bulmacanın işleyişini anlamaktan geçiyor. Deneme yanılmayla sabaha kadar uğraşırsınız yoksa. Önce bize DVD gerekiyor. Envanterimizde var. Ama benim kastettiğim, oyunun DVD'si. Yani bu oyunu kurduğumuz DVD. Ya da internetten indirmişsek, o klasörün içi. Burada, SPINNER PUZZLE diye bir dosya olmalı. Ana dizinde yoksa "Crack" diye bir klasörün içinde. İşte oyunu kapamadan Windows ya da Alt + Tab'la bu programı çalıştırıyoruz. Şöyle bir şey gelecek;

Sağda butonuna basarsak, DVD'yi saat yönünde döndürür. Hemen altındaki butonuna basarsak, DVD'yi saat yönünün tersine döndürür. DVD'nin üzerinde çeşitli semboller var. üzerindeki kağıdın üstünde de bu sembollere karşılık gelen harfler var. Şimdi, oyuna dönelim. Şimdi 3 tane Sembol+Harf eşleşmesi var. Her vana, solundaki kutunun içindeki eşleşmeyi ayarlıyor. Yani sembolün karşısındaki harfi çeviriyor. Dikkat edin; semboller, değişmiyor. Değişen, sadece harfler. Sağdaki kutunun içindeki eşleşme ise sabit. Yani vanaların çevrilmesiyle alakası yok. Bu eşleşme, bizim ipucumuz. Yani bulmacayı çözme yerimiz. 3 bulmaca ardı ardına çözeceğiz ve her çözdüğümüz bulmacada alttaki yeşil ışıklar, sırayla yanacak.

Peki bulmacayı anladık; mantığını da. Gelelim nasıl çözeceğimize... Sağdaki harf sembol eşleşmesine bakıyoruz. Bu, bir ENIGMA şifresi. (Hani filmini izlemişsinizdir.) Yani bir ENIGMA alfabesinde her harf, bir şifreye bağlıdır ve bu şifre, sürekli kendini, yani alfabeyi döndürür. Bizim elimizdeki bulmacada ise şifre, sadece tek hanedir. Yani basit bir Enigma'nın bir ilkokul öğrencisinin bile çözebileceği seviyesi. Önce bu sembolün karşısındaki harfe bakıyoruz ve DVD'mizi çevirerek bu harfle sembolü YAN YANA getiriyoruz. Şimdi elimizde, farklı bir alfabe ettik. Sonra 1. vananın karşısındaki sembole ve sembolün eşleştiği harfe bakıyoruz. Bizim DVD'mizdeki sembolün karşısındaki harfle aynı mı? Aynıysa ne ala! Hiç dokunmuyoruz. Değilse, vanayı çevirerek DVD'nin üzerinde bu sembolün karşısındaki harfe bakıp 1. vanayı çevirerek bu harfe getiriyoruz. Örneğin; DVD'nin üstünde Venüs sembolü var. Karşısındaki harf de M. Vananın karşısındaki Venüs sembolünün karşısındaki harfi de M yapıyoruz. Sonra 2. vananın karşısındaki eşleşmeye bakıyoruz. Bunu da aynı şekilde düzeltip lambaların üzerindeki butona basıyoruz. Doğruysa yeşil ışık, yanlışsa kırmızı ışık yanıyor. Sonra yeni bir bulmaca geliyor. DVD'mizi bu yeni gelen bulmacaya göre TEKRAR ayarlayıp aynı işlemleri tekrar yerine getiriyoruz. Ve en son olarak da 3. bulmacayı çözerek 3 yeşil düğmenin de yanmasını sağlıyoruz ve az önce açılmayan kapı, yaktığımız buhar kazanı mekanizmasının yardımıyla açılıyor. Örnek bir ilk bulmaca çözümü;

1. Adım: DVD'yi çevirmek için şifre öğrenme.

DVD şifresi yazan kutunun içindeki sembolü ve karşısındaki I harfini aklımızda tutuyoruz.

2. Adım: Alt + Tab yaparak DVD'ye bakıyoruz ve bu sembol ve harfi eşleştiriyoruz.

3. Adım: Üstteki DVD şeklinden sembol #1 ve sembol #2'nin harflerini bulup vanalar yardımıyla bu harflere getiriyoruz. İkisi de aynı sembol ve DVD'de bu sembolün karşılığı F harfi. Ve düğmelerin üstündeki butonlara basıyoruz: İlk lamba yandı! Sonra 2. ve 3. bulmaca...

Bulmacadan sonra buradan çıkıp iki-üç adım ilerisindeki kapıları açılan anıt-mezarın yanına varalım. Şimdi kapıdan içeri girebiliriz. Karşımızda bir platformun üzerinde vazonun olduğu bir giriş duruyor. Ama o da kapalı. Sağımızdaki sütunun en üstünde üç tane delik gibi bir şey var. Oraya tıklıyoruz. Bu, balıkçının ölen sevgilisinin anıt-mezarı. Neydi sevgilisinin adı: Amy! Bu tür oyunlarda ölen kızların adı neden hep Amy olur bilinmez İşte o deliklerin sağ ve sol taraflarına tıkladığımızda bunun da bir bulmaca olduğunu görüyoruz. 3 harfli bir bulmaca. Peki Amy, kaç harfliydi? Bulmacayı çözmek için buraya Amy harflerini yazıyoruz yukarıdan aşağı doğru ve kapı, açılıyor. Vazonun yanına geliyoruz. Bulunduğumuz yer, sanki sallanıyor gibi. Demek ki altı boş ve bu, bir asansör. Mutfağın musluğundan doldurduğumuz kovayı bu vazoya dolduruyoruz ve yavaş yavaş aşağı inmeye başlıyor asansörümüz.

2 kez sola dönelim ve ilerleyelim. Yerdeki gaz bidonunu alalım ve sağdaki merdivenlerden yukarıya tırmanalım. İlerde solda bir kapı var, oradan içeri girelim. Önce yerdeki lahdi inceleyelim. Amy'nin adı yazıyor. Sonra odada bir tablo var, onu inceleyelim. Kütüphanedeyken, bir resmin altında bir anahtar deliği vardı. O kilidi nasıl açtığımızı hatırlayıp tekrar "Protype #29" adlı anahtarımızı (zaten elimizde şu an sadece bu anahtar kaldı) kullanarak resmin yanındaki gizli geçidi açalım ve içeri girelim. Önce sağdaki jeneratörün üst taraflarına tıklayıp aldığımız benzin bidonunu ortadaki borudan boşaltıp tekrar odaya dönelim. Solda kontrol paneli var. Üst taraflarında bir kullanım kılavuzu var, onu okuyalım önce. Burası, bir maden vagonunun kontrol paneli ve nasıl çalıştırıldığını anlatıyor. Üç lambadan ilki kapalı, son ikisi açık olmalıymış ve altındaki cetvelde güç kademesini seviye seviye 7'ye getirmemiz gerekiyormuş. Yerdeki panele dönelim. En soldaki yuvarlak düğmeye tıklayalım. Monitör çalıştı. Şimdi sağdaki 3 düğmeden ilkine hiç dokunmadan 2 ve 3'e basalım. Sonra en altındaki enerji kademesini 1'den 7'ye getirelim. Monitörde bir yaylı vagonun geldiği görüntülenecek.

Bulunduğumuz iki odadan da çıkıp merdivenlerden yukarı doğru ilerlemeye devam edelim. Karşımıza monitörde gördüğümüz vagon çıkacak. Ona binelim ve soldaki kolu ileri itip vagonu hareket ettirelim. Vagon, ağır ağır ilerlemeye başlayacak. Sonra tahta bir tarabaya geldiğinde vagon duracak. Vagondan çıkıp sağdaki çıkışı takip edelim.

Maden ocağından  çıktık. Dışarıdayız ve baykuş sesleri falan duyuyoruz. Ağaçların olduğu tarafa doğru ilerleyelim. 4 kez üst üste ileri gidelim ve evin kapısından içeri girelim. Diğer ev gibi buraya da hol adı verelim. Sol üst rafta, içinde yapraklar olan bir kabı açıp yaprakları alalım. Soldaki kapıdan içeri girelim. Sağdaki dolaba tıklayalım ve kapağını açalım. Sağda, en üstteki rafta bir kutu var. Şimdilik alamıyoruz. Bu evi terk ederken, yani evden çıkarken yapacağımız en son işin buraya gelip o kutuyu almak olduğunu aklımızın bir köşesine yazalım. Hemen altındaki kitabı okuyalım. Zehirli yılan ısırığına karşı hazırlamamız ve içmemiz gereken formülü anlatıyor.

Tekrar odaya dönelim ve soldaki kapıdan içeri girelim. Şimdi biri ileride biri de sağda olmak üzere iki kapı var. Sağdaki kapıdan içeri girelim ve aşağı doğru ilerleyelim. Burası, laboratuar. En sağda ışığın yanında raflar var. Oraya gidip en üst raftaki trabdoor örümceği ile ilgili kitabın sayfalarını açalım. Sayfayı çevirelim. En alt rafa bakalım. 3 tane YAN YANA kap var. Ortadaki "Trap Door" yazan kaptan kurtçuk (solucan) alalım. Aklımızın bir köşesine yazalım: Kurdu akrebe, akrebi kurda verdiğimiz bir oyun bu.

Şimdi laboratuardan çıkalım ve bir ileriki kapıdan devam edelim. Şimdi önümüze iki kapı daha çıktı. Sağdaki kapı, çıkış. Ortada bir sandık var; ama kilitli. Soldaki kapıdan içeri girelim. Kapının solunda, üstteki rafa göz atalım. Kutuda bir akrep var. Kutunun sol üstünde de bir anahtar. Akrep, anahtarı almamıza izin vermiyor. Laboratuardan aldığımız kurtçuğu akrebe verelim ve anahtarı alalım ve geri odaya dönelim. En soldaki dolabı açıp kapağından bir 2. anahtarı alalım. Dolabın orta rafından alkolü alıp odadan çıkalım. Şimdi iki kapı arasındaki sandığı açabiliriz. Kullanacağımız anahtar, dolaptan aldığımız ve büyük, küflü-paslı olanı. Sağ üstte bir kibrit çöpü var alabildiğimiz sadece.

Şimdi, mumların aydınlattığı odaya geri dönelim. Hani holden içeri girdiğimiz oda... En soldaki üst rafa bakalım. Kilitli bir küçük sandık var. Akrebin olduğu yerden aldığımız anahtarla sandığı açalım. Bizi bir yılan soktu ve zehirlendik. Sandığın içinden kartını alalım. İçeri bir kadın geldi Onunla konuşalım. Tüm sorularımızı kadına yönelttikten sonra kadının arkasından (daha önce alamadığımız) "mysterious box / gizemli kutu"yu alalım. Yine kadının hemen arkasında, sağ üst raftaki çiçeğin yanına gelelim. Bitkiyi incelediğimizde yaprakları açılacak ve içindeki ölü sineği alıp ve bu evden dışarı çıkacağız. Eve yaklaşırken sağa dönülen bir yer var. Oraya gelip sineği oraya yem olarak bırakıp bir örümcek yakalayalım ve eve geri dönelim.

Laboratuara gelelim ve laboratuar masasına yaklaşalım. Kibritle en alt sağdaki tüpün altını yakalım. Altını yaktığımız tüpe alkol şişesini kullanarak alkolü dökelim. Ardından yaprakları atalım. Şimdi karışım, mor bir renge büründü. En son olarak da aldığımız örümceği atalım ve karışımı içelim. Şimdi evden ayrılalım.

Haritada dock yazan yere tıklayarak kayığın yanına gidelim. Kayık, oraya bağlı. Ancak şifreyi çözmek gerekiyor. Önce en son açtığımız sandukadan çıkan (yılanın bizi soktuğu) kartı alıyoruz ve kartın arkasını çeviriyoruz.3928 yazıyor. Şifre bu. halatın bağlı olduğu yere tıklayarak 4 rakamlı şifreyi çözüyoruz. Şimdi artık kayığı kullanabiliriz.

Kayıkla ölü şehre geliyoruz. Bir kadın, pencereden bizim gelişimizi izliyor. Bu, falcı kadın. Bottan çıkıp ilerliyoruz. Önümüze iki seçenek geliyor. Soldaki kapıdan girmek ve ileri gitmek. Soldaki kapı, falcının evi. Bunu, aklımızın bir köşesine not edelim. Biz, ileri gitmeyi seçiyoruz. Sağdaki çöplükten el feneri için iki batarya (kalem pil) buluyoruz.

Solda da bir kapı var. Burası da büyücü kadının evi. Burayı da aklımıza kaydediyoruz. Şimdi bu kapıdan büyücünün evine doğru ilerliyoruz..Tekrar bir kapıdan geçip içeri giriyoruz. Her yerde kargalar var. En soldaki komodine tıklıyoruz. Komodinin üstünde bir harita var. Onu kaldırıp altındaki kağıdı okuyoruz. Bir bulmaca için ipucu bu. 5 tane bilyeli bir bulmaca. Biz, kırmızı bilyeyi sola, mavi bilyeyi sağa, yeşil bilyeyi ortaya, mor bilyeyi yukarı, sarı bilyeyi aşağı dairelere yerleştiriyormuşuz. Sağda en köşede, çıkış kapısının hemen solunda bir tablo var. O tabloyu incelerken tablodaki resmin içinde buluyoruz kendimizi. Bir kız çocuğu görüyoruz ilerlediğimizde ve yavaş yavaş kamera, ona doğru zomlanıyor. (Hatırlayın, mezarlıkta da görmüştük aynı kızı) Elinde oyuncak bir bebek var. Bebek, elinden düşüyor ve tekrar büyücünün evinde buluyoruz kendimizi. Şimdi tekrar gidelim ve o bebeği alıp geri dönelim. Envanterimizde sağ tıklayarak bebeğin gözündeki "mavi orb" taşını alalım.

Şimdi soldaki kapıdan büyücünün yanına gidelim.

Etraf, zifiri karanlık. Yeşil küresini görebiliyoruz. Sesini dinleyelim. Yavaş yavaş, şimşeğin ışıkları, odayı aydınlatmaya başlıyor ve büyücü devam ediyor konuşmasına. Tavandaki lamba, yanıp yanıp sönmeye başlıyor. Artık onu görebiliyoruz. En son duyulan gök gürültüsünden sonra lamba, düzeliyor ve büyücünün yanına gidilebilir işareti çıkıyor. Onunla konuşalım. Bize taşların laneti kaldırmayacağını, gözü tapınaktaki çekiçle yok etmemizi söylüyor. Anahtarın ise en son aldığımız kutu olan, "Mysterious Box / Gizemli Kutu" olduğunu söylüyor. Kutunun ayarlarını burada 5 bilye ritüelini yaptığımız yerde yapacakmışız ve kutunun bu ayarlarının doğru olup olmadığını tapınağın girişindeki heykele yerleştirmeden bilemezmişiz. Yanlışsa, tekrar buraya dönüp aynı ritüeli gerçekleştirdikten sonra tekrar kutuyu düzgün şifrelememiz gerekmekteymiş.

Cadıyla konuştuktan sonra sihirli kürenin yanına gidelim. Sol alttaki kutuyu tıklayıp bu bulmacayı çözelim. Küçük bir tetris modeli. Yuvarlak, üçgen ve kare işaretleri var. Biz, 3 aynı şekilden YAN YANA ya da alt alta dizdiğimizde bu 3 şekil, kaybolacak. Böylece bulmacadaki tüm şekilleri bitirmeye çalışacağız. Taşların hareket alanı, oldukça dar. Bir taşı istediğimiz yöne hareket ettirmek için diğer hareket alanlarına giden yolları başka bir taşla kapatmamız gerekecek ki o kutu, bizim istediğimiz yönde ilerleyebilsin. Şimdi bu bulmacayı yukarıdan aşağıya A, B, C, D, E, F ve yukarıdan aşağıya 1,2,3,4,5,6,7,8,9 olarak numaralandıralım.

Bu numaralandırmaya göre en üstteki birinci kare, A1, ikinci kare A2, en sondaki kare A9, En alttaki ilk kare F1 gibi... Mezarlıktaki satranç hareketleri gibi bulmacayı en kısa hamlelerle çözmeyi deneyelim. Bu kez, sadece tıklayacağımız kareleri belirteceğiz. Yani şu kareyi şu kareye taşıyacağız demeyeceğiz. Çünkü şekillerin yönünü sadece o şeklin diğer yönlere gidiş yollarını kapatarak ve tek bir tarafa gitmelerini sağlayarak belirtiyoruz. Tıklayacağımız kareler, sırayla şöyle olsun; (Sadece bu bölümü geçemeyen arkadaşlar için... Tavsiyem, siz kendiniz çözün...)

D2, D1, F2, F3, F4, F6, F7, E6, E7, F6, F7, C6, C8, C9, B8, B7, A7, A4, A6, A8, B8, A9, C7, B6, C9, C1, A1, A2, A3, B1, C2, C1, A2, A1, D1, A7, A8, A9, A6, A8, A5, B5, C4, C2, B1, C2, A2, A3, B6, B7, C1, C3, A4, B4, D5, D3, C4, B4, A4, A6, A5, A3, B3, B2, C7 VE C5.

Hareleri istediğimiz yöne hareket ettirmek için diğer yönlerin önünü kesmek gerektiğinden oldukça uzun sürdü. (Daha kısa hamleyle çözümleriniz varsa gönderebilirsiniz.) Şimdi puzzle'nin altından çıkan anahtarı alabiliriz. Şimdi, büyücüyle tekrar konuşmadan önce falcıya tekrar gitmemiz gerekiyor. Ama yanından ayrılırken, diğer odada karganın yere bıraktığı gözü alalım. Sağdaki komodine tekrar göz atalım ve puzzle'yi çözdükten sonra verdiği anahtarı kullanarak en üstteki çekmeceyi açalım. İçinden "Bag of Orbs" yazan nesneyi alalım.

Şimdi falcının yanına gidelim. Girişteki odada bir tablo var. Acaba tekrar Protype #29'u mu kullanacağız diye aklımızdan geçiriyoruz ama anahtar deliği yok. Karşıki odaya girelim. Abajurun hemen sağındaki kitaplığı inceleyelim. İkinci raftaki kitabı okuyalım. Sayfayı çevirip ayla ilgili bir bulmacadaki ipucu resme bakalım. Yeşil ışığın yandığı yer, saat 9 yönünde. Bunu aklımıza kazıyalım. Kitabı kapatıp sağ üst raftaki kaba bakalım ve içindeki 3 altın parayı alalım. (Böylece 24 altın paramız oldu.) Odaya tekrar dönelim ve masaya yaklaşalım. Çekmecenin içindeki el fenerini alıp bataryaları el fenerine takalım. Şimdi soldaki kapıdan falcının yanına gidelim. Solda, karanlık köşede duruyor. Onla konuşalım. Ona sorular soralım. Onunla konuştuktan sonra bize kartlarla gizemli kutunun başlangıç sembollerini gösterecek. Bu kartlardaki şekilleri sırasıyla aklımıza yazalım. Karttaki semboller, her oyuncu için değişik olabilir. Örneğin bana gösterdiği kartlar, sırasıyla şöyleydi;

Kart 1 kart 2 kart 3

Ve 4. kart;

kart 4

sembolü. Demek ki ortada bir çevirme var. Yani bu kartları olduğu gibi değil; büyücünün söyleyeceği rakama göre bu kağıtlardan o kadar sayı sonraki kartın sembolünü kullanacağız ve envanterimizdeki gizemli kutuyu bilyeli bir büyü ritüeline göre orada ayarlayacağız.Şimdi büyücünün yanına gidelim ve üzerine tıklayalım. Yerde, daha önce bahsettiğimiz ritüel için renkli bilyeler var. Bu bilyeleri daha önce anlattığım bir biçimde dizelim. Nasıldı: Kırmızıyı soldaki,.maviyi sağdaki, yeşili ortadaki. moru üstteki, sarıyı ise alttaki dairelere yerleştireceğiz. Şöyle;

O zaman bilyeler, yerinden oynamaya başlayacak ve büyücü, bize çevrim sayımızı verecek. Dikkat. Gizemli kutuyu bu bilyelerin olduğu yerde ayarlayacağız. Yani gideceğimiz yerde ayarlamak, işe yaramaz. Çünkü ritüel böyle. Aşağıdaki hazırladığım çizelgeye bakın.

Falcının bize gösterdiği kartlar aklımızda, öyle değil mi? (Eğer unutursak, falcının yanına tekrar gitmemiz, sonra büyücünün yanına gidip bu ritüeli tekrar gerçekleştirmemiz gerekir.) Şimdi yukarıdaki şemadan falcının açtığı 1. karttaki şekli bulun ve bu ritüeli gerçekleştirirken (bilyeler hareket ettikten sonra) size verdiği sayı ile toplayın. (Eğer çıkan sonuç, 18'den büyükse, bu çıkan sayıdan 18 çıkartın) İşte, gizemli kutumuzda ayarlamamız gereken ilk şekil bu.Şimdi 2. ve 3. karta da aynı işlemi yaptıktan sonra Mysterious Box'umuzu sırayla bu YENİ çıkan şekillere göre ayarlıyoruz. (Falcının bize verdiği değil; bu şemadaki büyücünün söylediği sayı kadar sonraki kartı). Örneğin;

Cadı'nın verdiği sayı; Y = 5 olsun. Benim 1. sembolüm, bu şemada kaçıncı sırada? X = 11. X + Y = 11 + 5 = 16. Demek ki, gizemli kutumun ilk sembolü, 16. şekil. İlk sembolü hemen ayarlıyorum. 2. sembolüm, şemada 3. sırada. 3 + 5 = 8. Demek ki 2. ayarlamam gereken sembol, 8. şekil. Son sembolüm kaçıncı sırada? 13. 13 + 5 = 18. (19 çıksaydı bu sayıdan 18 çıkaracaktık ve 1 kalacaktı) Dikkat edin, eklediğim bu +5, büyücünün bilyeleri dizdikten sonra bize verdiği sayı. Her oyuncuda bu değişir. Son sembolü de gizemli kutuya uyarlayıp falcının evine tekrar gidiyorum. Mistik kutumun şifreleri artık şöyle;

Falcının evine girdiğimde abajur ve çalışma masası olan odaya geliyorum. Sol alt köşeye doğru imlecimizde floor / zemin kat yazan yere bakıyorum. Bir kapak var. Bu kapağı kaldırıp merdivenlerden aşağı iniyorum. Solda kırmızı ışık yanan yerde şalter var. El fenerimle oraya ışık tutuyorum ve şalteri sola doğru çeviriyorum. Şimdi ışıklar geldi. Bir tünelin içindeyiz. İleri doğru 1 adım gidiyorum. Soldaki boruyu fark ettiniz mi? İçindeki yengeci hemen alamıyoruz. (Kurtla karşılaştığımızda tekrar buraya dönüp buradan bu yengeci almamız ve bu yengeci kurda vermemiz gerektiğini aklımızın bir yerine yazıyoruz.)

Tünelin çıkışına geliyorum ve sağdaki geçitten içeri giriyorum. Hemen köşede, direğin üzerine geçirilmiş, pembe ve yeşil halkalar var. Bu, az sonra geçeceğimiz tahta köprünün şifresi. Yanlış bir tahtaya basarsak köprüden aşağı düşebiliriz. Yeşil halkalar, basmamız gereken tahtaları işaret ediyor. Sırayla yukarıdan aşağı bakalım; 1., 2., 4., 7. ve 9. halkalar. Şimdi köprüye doğru ilerleyelim. Köprüdeki çürümüş tahtaların sesini duydunuz değil mi? Yanlış bir tahtaya basmamak lazım. İleri deyip sırayla aşağıdan yukarı doğru 1., 2., 4., 7. ve 9. tahtaları işaretliyoruz ve en son tahtanın üzerine gelip karşıya geç yazısına tıklıyoruz. Yanlış girmemişsek, karşıdayızdır.

İlerleyelim. Bir kuru kafa var az ilerde ve sağdaki gözünde yeşil bir taş var. O taşı almamız lazım. Yanına yaklaşıyoruz ve kafatasına tıklıyoruz. Yine bir bulmaca geliyor karşımıza. Kafatasının çevresinde roma rakamıyla işaretler var. Bu işaretlere göre kafatasını doğru şekilde çözmemiz lazım. Envanterimizde kitaptan koparılmış bir sayfa vardı... Kütüphaneden almıştık hani... Açıp inceliyoruz bu sayfayı. Yırtık sayfadaki üstteki şekle dikkat. Şu anki bulmacadakinin aynısı. Hemen altında, ii, iv, xi, v, i, x, iii harfleri var. Dikkat edersek, bunlar, hepsi rakamı... Kurukafanın soluna tıkladığımızda, kuru kafayı saat yönünde çevirmiş oluyoruz. Sağına tıkladığımızda saat yönünün tersine çevriliyor. Gözün içindeki yeşil taş, bir roma rakamını aydınlatıyor. Yani ibremiz, taşın aydınlattığı bu yeşil ışık olacak. Önce bu yeşil ışığı II sayısının üzerine gelecek şekilde kafatasını çevirelim. Şimdi de sırayla IV, XI, V, I, X ve III sayılarına getirelim. (Unutmayalım. Doğru sayılara getirmek önemli değil. Önce tack diye bir sesi duymamız gerek. Bu ses, şifrenin artık işlemeye başlanabileceğini gösterir. Tack sesinden sonra getiriyoruz ibreyi II'ye. Sonraki rakama geçerken dikkat edeceğimiz şey, EN AZ HAMLEYLE o rakama gitmek. Yani saat yönünde döndürürseniz arada 4 sayı varsa, tersine döndürürseniz ve bu iki sayının arasında da 2 fark varsa, siz, arada en az fark olanı seçeceksiniz. Yani 2'yi.) Doğru çevirme işlemini yaptıktan sonra yeşil taş (glowing jevel), kafatasının gözünden düşüp envanterimize geçmiş olacak. Şimdi bu mağaradan çıkalım. Kanalizasyon borusunun olduğu yere gelelim.

Kanalizasyon borusunun hemen sağında altta bir ağaç var. Oraya doğru yürüyelim. Ağaçların arasından geçip başka bir mağaraya girelim. Orda bir heykel var. Ona doğru yürüyelim ve gizemli kutuyu heykele yerleştirelim. Eğer ayarları doğru yapmışsak, kırmızı bir ışık yanıp taşı işleyecektir ve bir geçit açılacaktır. Yanlış yapmışsak, taşı hemen geri verecektir. Yani anahtar görevi görmeyecektir. (Yanlışsa, tekrar büyücünün yanına gidip aynı ritüeli yapmak ve ayarları orada tekrar yapmak gerekiyor) Açılan geçitten ilerlemeden önce soldaki bölmede bir vazonun hemen ağzındaki altın parayı alalım. Geri dönüp açılan geçitten ilerleyelim.

O da ne! Bir kurt! Yanına yaklaşalım. Kurt, geçmemize izin vermiyor. Yavaş yavaş, geri çekilelim. Hani anahtarı alırken bir akrep, bize engel oluyordu. Ona bir kurt(çuk) vererek kandırmıştık. Şimdi de Kurda bir akrep mi verelim sizce E, oyunun başında dedik. Akrebe kurt, kurda akrep vercen. Ama elimizde akrep değil bir yengeç var. Nerdeydi? Kanalizasyon tünelindeki o boruda. Şimdi o yengeci alıp geri dönelim ve bunu kurda dostluk nişanesi olarak verelim. O zaman kurt, geçidin başından ayrılacak.

2 adım ilerleyelim. Sağda yuvarlak bir kapak ve yerde kırık çubuklar var. Kırık çubuğu alıp kapaktaki deliğe yerleştirelim ve kapağı döndürelim.Yolun üzerindeki tuzakları enkarte etmiş olduk Envanterimize staff (asa) da eklenmiş. Kuru kafadan aldığımız yeşil taşı bu asaya yerleştirelim ve ilerlemeye devam edelim. Merdivenlerden yukarı doğru çıkalım. merdivenlerin solunda, soldaki rafı inceleyelim. Sadece iki cam vazo mu bu? Sanki birinin içinde insan yüzü var gibi. (Ne işe yaradığını ben de anlamadım) Tapınağa doğru ilerleyelim. Tapınağa gelince yeni haritalar eklenecek. Burası tapınağın "Avlu"su.
 

 
  Bugün 177 ziyaretçi (212 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol