CanerÇa
  Dark Fall Lost Souls (Tam Çözüm)
 

Dark Fall Lost Souls (Tam Çözüm)

Kategori: Gizemli Oyunlar

Nasıl Oynanır?

Ana menü, "New game" (yeni oyun), "Load game" (kayıtlı oyunu yükle), "Options" (seçenekler), "Credits" ve "Quit" (Çıkış) seçeneklerinden oluşur. Oyunu kaydetmek için cep telefonun sağ disket sembolüne, kayıtlı bir oyunu yüklemek içinse sağ disket sembolüne tıklanır.

Giriş

Her tarafınız karanlık. Cep telefonunuza bir mesaj gelecek. mousunuzu cep telefonundaki mesaj ikonunun üzerine götürüp tıklayın.

«You are Not Alone. I am Near.» (Yalnız değilsin. Yanındayım.)

Mesajı okuduktan sonra telefonu kapatın. Mousunuzla cep telefonunu kapatmak ekrana tıklayın. İmleciniz, şu an "tamir anahtarı" şeklinde. İmlecinizin bu durumda olması, oyunda 2 anlama geliyor. Ya bir eylemi gerçekleştirmek için bir "nesne" kullanmak gerekiyor, ya da cep telefonunuzu açıp "fener"ini kullanmak gerekiyor. Şu an yapmanız gereken, cep telefonunuza tıklayıp telefonunuzun fenerini yakmak. Şimdi etraf aydınlandı ve karşınıza oyuncak bir bebeğin parçasını tutan bir manken (heykel) çıktı. Mousunuzu bu nesnenin üzerine getirdiğinizde imlecinizin tekrar değiştiğini fark ettiniz mi? İmlecin bu yeni hali, bir nesneyi almak ya da bir kapıyı açmak için mousunuzla tıklayabileceğinizi anlatıyor. Oyuncak bebeğin ayağını alıp ekranın alt köşesine bakın. Cep telefonu panelinin yanında şimdi nesneler envanterinizi de göreceksiniz. Aldığınız her nesneyi eğer o nesneyi bir eylemde kullanmak istiyorsanız, mousla SOL tıklayıp kullanacağınız yerin üzerine getirin ve tekrar mousun sol butonuyla tıklayın. Yok, o nesneyi incelemek istiyorsanız, bu kez de mousun SAĞ butonuyla o nesnenin ne olduğunu inceleyin. Şu an envarterimizde 4 adet nesne var. Bir votka şişesi, "Clozapine" adlı bir ilaç ve oyunumuzun kahramanı olan Amy'nin ailesinden gelen bir mektup.

Clozapine, şizofrenlerin kullandığı bir haptır. Buradan dedektifin (yani sizin) de bir şizofren olduğunu anlıyoruz. Oyunda bir fonksiyonu yok. Votkanın da öyle. Mektupu açıp okuyoruz. (nesneleri incelemek için nesnenin üzerine gelip mousun sağ tuşunu kullanmamız gerektiğini tekrar hatırlatarak.) Amy'nin ailesi, kızgın... Amy'yi hala bulamadığını, ailenin tüm ümitlerini yok ettiğini söylüyor. Mektuptan çıkmak için mousumuzla imleci ekranın en altında gezdiriyoruz. İmlecimiz, tekrar değişiyor. İmlecimizin diğer anlamları:
Sol El İşareti Sola gidilebilir.
Sağ El İşareti Sağa gidilebilir.
Üst El İşareti Yukarıya doğru bakabilir.
Alt El İşareti Aşağıya doğru bakabilir ya da geri gidebilir ya da nesne incelemesinden çıkabilir.

İmlecimiz, ekranın altında "geri gidilebilir" işareti konumundayken mousla tıklayıp nesneyi incelemeyi bırakıyoruz. Sağa dönmek için imlecimizi ekranın en sağına kaydırıp SAĞA GİDİLEBİLİR durumundayken mousumuzla tıklıyoruz. Karşımızda sepetin içinde manken / heykel parçaları görüyoruz. Üzerlerinde alınabilecek bir nesne var mı diye mousumuzla her tarafı inceliyoruz. Zaten alınabilir bir nesne varsa imlecimizin şekli de değişiyor ve tıklayarak o nesneyi envanterimize alıyoruz. Bu tarafta hiçbir şey yok. Tekrar sağa dönüyoruz. Rayların üzerinde eski bir sünger yatak var. Üzerine geldiğinde imlecimiz, bir "büyüteç"e dönüşüyor. Hemen üzerine tıklayıp incelemeye başlıyoruz. Yerde bir sürü eski gazete var. Bir tanesinin üzerine geldiğimizde imlecimiz, nesnenin incelebilir ya da envarterimize alınabilir olduğunu belirten bir el işaretine dönüşüyor. Gazeteyi alıp inceledikten sonra üzerinde büyüteçle yazıları daha rahat okuyabilmemiz mümkün. Çıkmak için nesnenin dışındaki bir alana imlecimizi getirip GERİ DÖN anlamındaki aşağıyı işaret eden el şeklindeyken tıklatıp tekrar incelediğimiz alana dönüyoruz. Gazetenin altında bir nesne daha mı var ne? Onu da alıp tekrar GERİ DÖN konumundayken mousumuzu tıklatıyoruz. Sonra tekrar sağa dönüyoruz. Bir varilin üzerinde onlarca nesne ve duvardaki bir kayıp ilanı dikkatimizi çekiyor.

Kayıp ilanını inceledikten sonra varilin üstündekileri inceliyoruz. Burada inceleyecebileceğimiz şeyler, bir kartpostal ve kutu. Kutuyu seçtiğimizde bir yap-boz geliyor karşımıza. Oyunda sık sık bu yap-bozlar'dan çıkacak karşımıza. Yapbozun bir parçası, her zaman diğerlerinden uzakta ve sabittir. O parçanın yanına diğer parçaları da doğru yerleştirerek yap-bozu tamamlıyoruz. Şimdi kutuyu inceleyebiliriz. O da ne? Tıkladığımızda açılmıyor hemen! Paniğe kapılmayın. Mousunuzun sol butonunu basılı tutup imleci üzerinde sağa-sola hızlıca gezdirin. Kapak, sallanmaya başlayacak. Bu gibi nesneleri öğrenmek, biraz sabır gerektiriyor. Kapak açıldığında kutunun içinde KIRIK BİR OYUNCAK BEBEK göreceksiniz. İmleci üzerine getirdiğimizde "tamir anahtarı" şekline dönüşüyor. Ne demekti bu? Ya ışığı yakacağız, ya da o nesneyi almak için başka nesne ya da nesnelere gereksinim var. Etraf, karanlık değil. Demek ki bize lazım olan, cep telefonun ışığı değil, bir nesne. Envarterimizdeki oyuncak bebeğin ayaklarını seçip kutudaki oyuncağa tek tek monte ediyoruz. Artık KIRIK olan oyuncak bebeği alabiliriz kutunun içinden.

Sözün burasında, oyuncak bebekler, oyunu bitirebilmemiz için gerekli. Üç oyuncak bebek var. Biri kırık olanı (az önce bulduğumuz), biri yanan bir varilin içinde ve yanmış olanı, biri de bir banyo küvetinin içindeki ıslak olanı. 3 oyuncak bebek de 3 farklı ruhu simgeliyor. Oyunun ilerleyen bölümlerinde 4 kız kardeş'in öyküsü çıkacak karşımıza. Aklımızda tutmamız gereken, bu 3 bebeği temsil eden ruhların isimleri, ölüm nedenleri ve gözlerinin rengi. Oyuncak bebeklerin yanında bir de 6 göz bulmamız gerekiyor. İlerleyen bir bölümde her gözü bu bebeklere temsil ettikleri ruhun kim olduklarına ve nasıl öldüklerine göre monte edeceğiz.

Bebeği aldıktan sonra kutu, kendiliğinden kapanacak. Bebeği tıklayıp envarterimize alıyoruz ve inceleme işine son veriyoruz. Bir gürültü duyuyoruz ve bir kahkaha. Sepetlerin olduğu yer, açılmış. O aradan ileri doğru bir adım atıyoruz. Bir fıçı var ve yer de nereye gideceğimiz hakkında ipucu veren heykellerin kırık kolları. (Bu oyunda her şeyin, her dekorun bir anlamı vardır. Bizim görevimiz, bu ipuçlarını yakalamak ve çözmek)

Tekrar ileri doğru gidiyoruz.Etrafımızı incelediğimizde duvardaki satanist imgeleri ve karabüyü sembollerini görmemiz mümkün. Hafiften bir tren sesi geliyor. İleri doğru tekrar ilerliyoruz. Karşımıza oluklu levhalarla örtülü bir engel çıkıyor. Etrafımızı incelediğimizde bir nesne fln yok. Levhanın üzerine imleci getirdiğimizde bir büyüteç şeklini alıyor imlecimiz. Hemen büyüteç şeklindeyken tıklıyoruz. Delikten içeriyi kontrol ediyoruz. Sonra incelemeden çıkıp levhanın sağ alt köşesinde küçük bir geçecek delik buluyoruz ve oradan geçmek için o geçitin üzerine tıklıyoruz. Bir bölmeye girdik şimdi. Solda mercek işaretinin çıkacağı geçit ya da pencere gibi bir şey olması lazım. İnceleyin. Sonra daha yakından inceleyin.Mankenler neyi işaret ediyor olabilir? Sonra incelemeyi bırakın. O da ne! Bir tren sesi! Kahramanımız, şaşkınlıkla kaçmak için çevresine bakıyor; ama nafile... Ekran, bembeyaz oluyor...

Tünel'den Çıkış

Kendimize geldiğimizde tünelin öbür ucunda buluyoruz kendimizi. Buraya nasıl geldik hiç bir fikrimiz yok. Öldük mü diye düşünüyoruz ya da bir kabus mu gördük diye. Oysa, kabus, yeni başlıyor... Belki de bütün bunlar, dedektifimizin gördüğü sanrılardan ibaret. Doğru ya, şizofreni için ilaç kullanıyordu. Belki tren çarptığında hastaneye yetiştirildik ve ameliyata alındık. Narkozun etkisiyle bu olayları yaşıyor olabiliriz...

Bu bölümde bol bol çevreyi gezinmenizi tavsiye ederim.Çünkü oyunun mantığını artık yavaş yavaş anlamaya başladınız. İlk bölüm, oyunun sadece giriş bölümüydü. Ama artık tüm hikaye, bu kısımda geçecek. Aynı yerlerden belki yüzlerce kez geçeceksiniz ve bütün bölgeyi artık adınız gibi ezberleyeceksiniz. Keşfettiğiniz ve girebildiğiniz alan genişledikçe, oyun da o oranda zorlaşacak. Çünkü incelemeniz gereken yerler, daha da artacak. Her ayrıntıyı, her detayı aklınızda tutmak zorundasınız. Tutamıyorsanız, bir kağıda not edin. Telefon numaralarını, isimleri, kodları ve çözmeniz gereken onlarca ipucunu. Yani bir bölümü bitirdiniz, başka bir bölüme geçiyorum sanmayın. Çünkü bir ipucunu aramak için sık sık ilk geldiğiniz yerlere geri dönmek zorunda kalabilirsiniz.

Her yer, çok karanlık. Önce ışığı açmanın yolunu bulmamız gerekiyor. Dediğim gibi, çevreyi gezin. Bütün nesneleri inceleyin. Keşfedeceğiniz onlarca nesne ve gizli saklı döküman var. Tabii bazı yerlerden geçebilmek için bir şifre ya da anahtar da gerekiyor.

Tünelin çıkışında cep telefonunuza bir mesaj gelecek. Bu sarayı hatırladın mı? İyi Düşün diyor. (Zaten artık bol bol SMS yağacak telefonumuza. İngilizce bilgimiz yoksa, bu oyunu çözmemiz gerçekten zor. Çünkü oyun, tamamen dil faktörü üzerine kurulu. Elinizde bir silahla kimseye ateş etmiyorsunuz. Aksiyon, vurdu-kırdılı sahneler yok. Çünkü burada sizden başka hiç kimse yok. Hiç kimse yok derken, YAŞAYAN İNSANLAR anlamında tabii. Ama gerçekten macera arıyorsanız, vurdulu-kırdılı senaryolardan daha adrenalin yükseltici. Özellikle de efektler ve dekorlar, bazen sizi aşırı heyecana, dehşete sürükleyebilir. (Severance'deki gibi) Eğer geceleri hayaletlerden, kötü ruhlardan, cinlerden korkan biriyseniz, bu oyundan kesinlikle uzak durun derim. Özellikle geceleri tek başınıza oynamayın. Hele de demonların (kötü ruhların) zangır zangır bağırtılarını duyunca yerinizden hoplamamak için PC'nizin hoparlörünün sesini mümkün olduğunca EN AZA getirin derim ben.

Peki nerdeyiz biz? Sanırım oyun kahramanımızın, yani dedektifin iç dünyası. Yani psikolojik bir oyun. Gittikçe şizofrenleşen bir adamın ruh halini düşünün. Öyle ki, bazı yerlerde krize girip kalp atışları öyle yükseliyor ki, 1'i 5 görüp kendinden geçebiliyor. Fazla mı abarttım? Belki. Ama dikkat edin, sizi de oyundaki gibi KORKULARINIZI tetikleyecek şeyler olmasın. Mesela Amy'nin oyunlarından sonra o masum, sizi rahatlatıcı halinden sonra kulağınızın dibinde zangır zangır bağırması Yani oyuna kaptırıp siz de farklı farklı ruh haline bürünebiliyorsunuz.

Dowerton İstasyonu.

Tünelden çıkışta sağınıza dikkatlice bakın. Sonra başınızı kaldırıp yukarı bakın. Bir kule var uzakta. Burayı aklınızda iyi tutun. 2 kez bu kuleye gideceksiniz. Birincisi, bir video kasedi almak için, ikincisi ise 3 oyuncak bebeği tabuta yerleştirip gözlerini ait olduğu bebeğe monte etmek için. Ama daha sırası var. Zaten oraya da henüz gidemiyorsunuz. Önce gizli bir odadan sağda duran ışık tabelasını KIRMIZI'ya getirmeniz lazım. Dikkat edin tabelaya, altında DT ile başlayan peron numarası var. Bu, her oyunda farklı. Yani bu oyundaki şifreler, kişiden kişiye değişebiliyor. Zaten buradan okuyamazsınız yazıyı... (Platform 2'den köprüye çıkıp ordan bakmak gerekiyor okuyabilmek için)

Bulunduğunuz yer, terk edilmiş olan Dowerton İstasyonu. Karşınızda duran bina ise; eski İstasyon Hoteli. Rayların gittiği yol ise otlarla engellenmiş. Bu yüzden rayların üzerinde direkt gidemiyorsunuz. Sağa dönün. Bir platform var. (Burası platform 1. Aklınızda tutun.) Oraya tırmanın. Tırmandığınız yerde 2 kova duruyor. Aşağı doğru bakın şimdi. Bir kova daha var orda. Kovanın içinde bir elektrik sigortası var. Onu alın. Işıkları yakmak için bunlardan 2 tane daha bulmanız gerekiyor...

Platform boyunca ilerleyin ve sağınıza bakın. Burası İstasyon Deposu. Kapı, levhalarla örtülü. İçeri girmek için başka bir yol gerekiyor. Sol taraftaki pencerenin üstünde büyüteç tekrar beliriyor. Tıklamayla açılmaz. Mousunuzun butonuna basılı tutup pencerenin önündeki oluklu çinkoyu sol tarafa doğru çekmeniz gerekiyor. Kahramanımız, bunun için biraz zorlanacak. Unutmayın, bu depoya sık sık geleceksiniz. Giriş şeklini unutmayın...

Şimdi pencereyi tıklayıp içeri girin. İçeri girdiğinizde, ortada sandıklar ve nesneler var. Oraya tıklayın. Bir hayaletle karşılaşacaksınız. Bu, istasyon şefi. Bu, sizi engelliyor. Az sonra imleciniz, aşağı gösteren bir el işaretini aldığında mousunuza tıklayıp geri dönün. Sağa dönün. Bir bilet makinesi ve altında bir kutu var. Oraya bakıp kol gibi olan nesneyi alın. Pencereye doğru dönün. Hemen yanında "Waiting Room", yani bekleme odasının kapısı var. Bu kapı, serviş dışı. Yani bir fonksiyonu yok. Pencereden tekrar dışarı çıkın.

Karşıda bankların olduğu yer, Platform 2. Oraya gidin ve solunuzdaki bölmeden içeri gidip yukarı çıkın. Burası köprü. Amy'le ilk karşılaşmanız burası. Onu aşağıdaki kısa bir tünelin ortasında, bir vinç panelinin yanında göreceksiniz. Karşınızda bir alet kutusu var. Ondan 2. sigortayı alın. Amy'yi gördüğünüz yerin tam karşısına bakın. Tünelin hemen solundaki DT ile başlayan yazıyı buradan büyüteçle tekrar okuyun ve bu şifreyi bir kağıda not edin. Bu DT 242 yazıyor. (Bu şifre, her oyunda farklıdır. Muhtemelen, sizdeki de farklı bir numaradır.) Sonra geldiğiniz yerden tekrar Platform 2'ye inin. Az ilerde otele doğru giden merdivenler var. Merdivenlerden çıkınca bir kapı var. Bu kapıyı henüz kullanamazsınız. Yere bakın. Bir taş var. O taşı inceleyin. Taşın üstüne gelip mousunuza basılı tutun ve mousu sağa doğru çekin. Taş, yerinden oynayıp altından 4 kızkardeş isimli bir hikaye kitabı çıkacaktır. Kitabı açıp Ashleey'in öyküsünü okuyun. Resme dikkatlice bakın; Ashleey, MAVİ GÖZLÜ olanı. Ölüm nedeni, bir sapık tarafından makasla paramparça edilmiş. Elinizdeki oyuncak bebeği hatırlayın. Ayakları makasla kesilmişti, öyle değil mi? İşte Ashleey'i temsil eden bebek bu. Sonra karşıya platform 1'e geçin ve Amy'yi gördüğünüz yere gidin. Az ilerde bir tuvalet, sağda bir kulübe ve ortada başka bir alet çantası var. Alet çantasından 3. sigortayı ve tokmağa benzeyen nesneyi alın. Sonra bayanlar tuvaletine gidin ve klozeti inceleyin. Cep telefonunuzun ışığını yakın ve kapı kolu gibi olan nesneyi alın ve dışarı çıkın.

Şimdi Amyi gördüğümüz yeri hatırlayın ve oraya gidin. Geldiğimiz kısa tünelin hemen ortası. Amy'nin yanında durduğu o kutuyu açın ve klozetten aldığımız kapı kolu gibi olan nesneyi sağ üstteki deliğine yerleştirin. Şimdi mousunuzun sol tuşuna basılı tutarak o sürgüyü 3 KEZ ARDI ARDINA aşağı doğru çekin. Kulübenin önündeki sandığın yukarı doğru kalktığını göreceksiniz. Kapının önü açıldığına göre artık kulübeden içeri girebiliriz. Sandığın kalktığı yerdeki kulübeden içeri girin. Burası, istasyonun güç merkezi. Sola dönüp ampülleri ve haritayı alın. (Ampülleri aldığınızda harita da otomatikman alınmış olacaktır.) Şimdi bu haritayı inceleyin isterseniz;

Kapının sağında bir ampül yuvası var. Envanterinizdeki ampülü orada kullanınve altındaki fünyeyi aşağı doğru çekin. Işık yanacak. Ama bitmedi.... Daha otelin ve istasyonun da ışıklarını yakmamız gerekiyor. Ama önce sandığın üstündeki kitapları şöyle bir karıştırın. Tam karşıda sigorta'yı tamir edeceğiniz yer var. Onu açın ve eski, çürümüş sigortaları mousunuz butonuna basılı tutarak ve mousunuzu sağa sola hızlıca sallayarak tek tek aşağı düşürün. Yerine yeni sigortaları yerleştirin. Malzeme odasından aldığınız parçayı da en üste yerleştirin ve şalteri şimdi mousunuzun butonunu basılı tutarak yukarı doğru kaldırın. Tüm ışıklar, şimdi gelmiş oldu.

Şimdi kapıdan dışarı çıkın. O ne? Amy, vinci geri indirdi ve az daha o kutunun altında kalıyorduk. Amy'nin kahkasını duyuyor musunuz? Onu nerde gördüğünüzü hatırlayın. Vincin kontrol merkezinin hemen önünde, öyle değil mi Kahramanımızın korkudan ödü yüreğine geldi. Kalbinin nasıl güm güm attığını duyuyor musunuz?

Tekrar bayanlar tuvaletine gidin. Masanın üzerindeki sülüğü inceleyin. Bu iğrenç şey de ne diye söyleniyor dedektifimiz. Sonra onun üzerine tıklayın. Şizofreni krizine girip korkudan tekrar ödümüz patlıyor. Bu, bir yaşam sülüğü. Yaşam ve mutluluk emer....

Hadi biraz çözmeye çalışalım... Bir votka şisesi ve haplar. Envanterimizde de var ikisi. Acaba dedektifimiz, Amy'nin ailesinin gönderdiği kendisini suçlayan mektup yüzünden bunalıma girip clozapine'leri votka ile ardardına yutmuş olabilir mi? Belki bir hastane odasında midesi yıkanıyordur şu an ve her şey, başta da dediğim gibi dedektifin kendi vicdanını sorgulamasıdır oyun. Yani herşey, narkoz sırasında gördüğü abuk subuk hayaller. Oyunun tümü... Olabilir mi acaba Tam arkanızda duvarda bir yazı var;

"And to him was given the key to bottomless pit"

Anahtar, dipsiz bir çukurun içinde gibi bir şey... İpucu yani. Dipsiz bir çukur neresi? Nerdeyiz? Bir WC'de. Peki dipsiz çukur, neresi olabilir. Tuvalet deliği mi

Sonra tekrar lavaboya doğru dönün. Şu sülüğü incelediğimiz yere. Aynaların ortasında duran demon siğilini fark ettiniz mi? Yani satanistlerin kötü ruhları çağırmak için kullandıkları kara büyü malzemelerine benziyor. Sonra sağdaki kapalı olan kapıya dönün. Bir kadının ağladığını duyacaksınız. Bu, bayan Mrs. Haven. Amy'nin annesi...

«Orda biri mi var? Varsa lütfen söyleyin! Kızımı gördünüz mü?»

Onunla konuşmak için ekranın sol alt köşesinde beliren seçenekleri tıklayın. Konuşma bittikten sonra kapıyı açın ve klozete tıklayın. Klozetteki kağıt parçalarını seçin ve yap-boz'u bir araya getirin.

Bu, bir gazete haberi. "Kayıp Çocuk" manşeti taşıyor ve kaybolan çocuğun aramalarına başlandığı yazıyor. Tarihe dikkat edin. 7 Kasım 2005. Sağdaki diğer haberi de okuyun. Muhtemelen, bu olayla bir ilgisi var; ama tabii biraz İngilizce bilmek gerekiyor. En alttaki telefon numarasını not edin. (Bu, bulmanız gereken ilk telefon numarası.) Sonra gazeteyi envanterinize atıp klozetteki kemik anahtarlıklı anahtarı alın. (Kemiklerle bol bol uğraşacaksınız bu bölümde.) Sonra buradan çıkıp Platform1'e gidin. Makinistin hayaletini gördüğünüz odaya tekrar girin. Odadan içeri girdiğinizde telefon sesi duyacaksınız. Telefon kulübesine gidip telefonu açın ve Amy ile konuşun. Amy, sizi doğum günü partisine davet ediyor ve otelin en üst katında (4. kat) bir oyuna davet ediyor.

Otele gidebilmeniz için önce otelin giriş anahtarını bulmanız gerekiyor. Bu bölüm, biraz karışık. malzeme odası (şu an bulunduğumuz oda), büfe, gizli oda ve tünelin çıkışında gördüğümüz kule arasında geçen ipucu avcılığı.



 

 
  Bugün 284 ziyaretçi (352 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol