CanerÇa
  Blade of Darkness (Severance)
 

Blade of Darkness (Severance)

Kategori: Gizemli Oyunlar / Oyun Tanıtımı

Tavsiye: Bu oyunu 18 yaşından küçüklerin oynamasını pek önermiyorum. Hele de gece vakti ve yalnızken. Çünkü oyunun müzikleri ve efektleri öyle etkileyidir ki, tüylerinizi diken diken etmeye yetebilir ve KARABASAN'lı bir gece yaşamanıza neden olabilir. (www.gizliilimler.tr.gg Admin notu)

Severance: Blade Of Darkness, 2001 yılında Rebel Act Studios tarafından üretilen ve Codemasters firması tarafından yayınlanan bir Third Person Pc dövüş-aksiyon oyunudur. İspanyolca'dan doğrudan çevrilmiş ismi "Edge Of Darkness"tir. Ancak aynı isimde Amerika'da yayınlanan bir TV serisi olduğu için oradaki dağıtıcı firma, oyunun adını "Blade Of Darkness" olarak değiştirdi ve daha sonra Avrupa'daki kopyalara da aynı işlem uygulandı.

Severance'nin, kılıçlar, büyüler ve benzeri öğelerle donatılmış, hemen fark edilir fantastik bir şekli vardır. Dört oynanabilir karakter içerir: Tukaram; bir barbar; Naglfar; bir cüce; Sargon; bir şövalye ve Zoe, bir maceracı... [1] Hepsinin birbirine göre üstün ya da daha kötü yanları var. Ayrıca hepsinin kullandıkları silahlar da farklı diyebilirim. Daha doğrusu kullanış başarısı farklı. barbar iki eliyle kılıç ve balta kullanırken Amazon mızrak ve yaylarda uzman. [2] Her karakter, farklı bir haritada başlar, ancak ilk bölümün ardından gelen tüm haritalar ortaktır. Karakterlerin farklı özellikleri, farklı silah seçimleri, farklı derecedeki güçleri ve dayanıklılık, zeka ve defanslarında farklı zayıflıkları ve en önemlisi de her biri şahsına münhasır kombo veya hareket kombineleri vardır. Karakterleriniz oyun içerisinde ilerledikçe, level atlamalarını ve yeni özel ataklar ile, yön tuşları sayesinde, daha çok beat-em-up tarzı oyunlardaki gibi, kombo kombinasyonlarına olanak sağlayan yetenekler kazanmalarını sağlayacak tecrübe puanları kazanırlar. Bu özel ataklardan bazıları silahlara özgüdür ve devasa boyutlarda zarar verebilir veya aynı zamanda birden fazla düşmana etki edebilir.[1]

Oyunun aslında tam bir türü yok denebilir. Her türden biraz nasibini almış ama kısaca action dedik. özellikle RPG türü, oyunu oynarken gözünüze çarpacak ve oyunda oldukça RPG unsuru olduğunu anlayacaksınız. Şöyle dersem ne demek istediğimi anlarsınız. Oyundaki karakterlerin attack, defence, HitPoints ve Power'ları farklı yani bir Rpg oyunundaki karakterler gibi va bunlar oyunu oynadıkça kendini geliştiriyor. Barbar ve Amazon daha attack oynarken yani diğer karakterlere göre daha hızlılar ve rakiplerini daha çabuk öldürüyorlar. Ama kendileri de çabuk ölüyor. Dwarf ve şövalye daha dayanıklı ama düşmanını daha zor öldürüyor. Karakterin birbirlerine göre oldukça farklılıklar göstermesi oynanabilirliği artırıyor. Farklı stratejiler geliştirerek düşmanlara saldırmanız gerekiyor. Ayrıca oyuna FPS türüde denebilir çünkü Fps gözüylede oynanabiliyor ama kılıç kombolarınızı daha iyi kullanabilmek ve stratejinizi daha iyi belirlemek için oyunun yapımcıları kesinlikle 3ncü şahıs bakış açısını öneriyorlar.

Biraz da detayları anlatayım. O Kadar çok detay var ki uzun uzun hepsini anlatacağım. Önce silahlardan başlayayım. Oyunda toplam 80 civarı silah/kalkan var ve hepsinin kullanımı/özellikleri diğerlerine göre oldukça farklı. Silahlar ile yapılan kombolar, hareketlerde tabiiki oldukça değişik. Ayrıca bu komboların hepsini hemen öğrenmiyorsunuz. Oyun ilerledikçe yavaş yavaş değişik hareketler/kombolar yapmayı öğreniyorsunuz. Oyunda ölürdüğünüz kişilerin hepsinin silahını alabilirsiniz ama tabii ki sınırlı olarak. Yani sadece inventory'nizde saklayabileceğiniz kadar. Ayrıca bu yere düşen silahların hiçbir zaman kaybolmadıklarına inanamayacaksınız. Dikkat edin hiçbir ama hiçbir zaman kaybolmuyorlar ve istediğiniz zaman geri dönüp bunları alabiliryorsunuz.[2]

Karakterlerdeki detaylarda oldukça çok. koşup yorulan, savaşıp yorulan ve köpek gibi soluyan bir karakterle en son ne zaman oynadınız? karakterler o kadar gerçekçi yapılmışki power'ları azalınca hızlı hızlı solumaya başlıyorlar. Ve KAN!. Kesinlikle çeşme gibi akan kanların hiçbirinin asla gerçek olmadığını ve bizi şimdiye kadar kandırdıklarını hemen anlayacaksınız. Kan denilen şey bu oyunda tam anlamıyla gerçekci olarak işlenmiş. Kafasından darbe alan karakterinizin kafasının gerçekci olarak kanaması, sırtındaki ve suratındaki kılıç darbeleri sizi kesinlikle şok edecek. Bu gerçekcilik nerden geliyor diyorsanız 1700 slow capture motion'dan geliyor. O da mı ne? Bu Rebel Act'ın olağanüstü sayıda kullandığı yavaş hareket çekimleri. Örneğin karakteriniz öldüğünde en az yirmi şekilde yere düştüğü hiç dikkatinizi çekmedi mi? Ya da o solumadaki gerçekcilik. İşte bunların hepsi 1700 tane slow capture motion'dan geliyor. O kılıç kullanışındaki gerçekcilik kesinlikle hiç bir oyunda yoktur. Kesinlikle Gladiator filminden Russel Crowe atlamış gelmiş dersiniz ama değil. Ayrıca oyunun ilerleyen bölümlerinde inanın düşmana saldırmak için öyle fikirler geliştirmiş olacaksınız ki kendiniz bile buna inanamıyacaksınız. Ben kendime inanamadım açıkcası. Kendi kendime konuşmaya başlamış ve şöyle diyorum "Bu sefer hiçbir darbe almayacam gel bakalım Minotaur. hişşt ses çıkarma arkadan dal batır kılıcı. Anne sakın ses çıkarmayın!!!".

Ve geçelim grafiklere. GÖLGE. Bu kelime hangi oyunda gerçekten ön plana çıktı ve hangi oyunda doğa kanunları hiçbir zaman aksatılmadı. Tabii ki BLADE'te. Elinize bir meşale aldığınızda duvarda çıkan gölgenizin dikkatinizi çekmemesine olanak yok. O kadar mükemmel yapılmış ki duvara yaklaştıkça gölgeniz büyüyor ve uzaklaştıkça küçülüyor. Meşaleyi hareket ettirdiğinizde, koştuğunuzda, savaştığınızda gölgeniz hiçbir şekilde gerçekçilikte kusur etmiyor. Ayrıca size şunu tavsiye ediyorum. kapalı bir alanda meşaleyi yere atın ve düşmanlarınızla savaşmaya başlayın. inanın savaşı değil o gölgeleri izlediğinize tanık olacaksınız. Hatta işi abartıp duvarda ellerinizle ördek falan şekilleri çıkarabilirsiniz. Ben denedim ama en çok kendimi maymuna benzetebildim:)) Grafiklerdeki ikinci mükemmellikte sudaki yansımanızda. Şimdiye kadar hangi oyunda suda kendinizi gördünüz? Blade'te sudaki yansımalarda yine doğa kanunlarının hiçbirine kusur etmiyor. Hatta saçınızı bile tarayabilirisiniz! Bir diğer grafik detayı ise kutuların, masaların yanmasıyla ortaya çıkıyor. Kesinlikle çok çok gerçekçi.

Yaratıklardan bahsedecek olursak toplam 25 civarı yaratık var ve bunlar bazen değişik silahlarla saldırdığı için sayıları artmış oluyor. Ama kesinlikle çok akıllılar. Oyun içinde aslında işte şuradan bişey bul, onu ona ekle, git şunu öldür gibi pek can sıkıcı görevler olmadığı ve dövüşün daha doğrusu kılıç kullanmanın esas alındığı bir oyun olduğu için yaratıklara ve onların yaptıkları hareketlerede bir o kadar önem verilmiş ki inanın sizi oldukça zorlayacaklar. Unutmayın kombo yapan kuvvetli baltalar taşıyan ve kalkanlarla kendini koruyan tek kişi siz değilsiniz. işin içinde onlar da var.

oyunda 18 tane harita var ve hepsi aşırı büyük. Büyük olması sizi korkutmasın oyunun oynanış tarzı için bu gerekli ve dikkatinizi bile çekmeyecek. Çünkü hiçbiryerde takılacağınızı sanmıyorum. Doğru düzgün bulmaca olmadığı için. Ayrıca yukarıda da belirttiğim üzere silahların kaybolmadığını ve yerinde kaldığını belli etmek içinde haritalar büyük yapılmış olabilir. Haritalar da oldukça detaylı olarak dizayn edilmiş. Kesinlikle orta çağ avrupasını ve gerçekci şatoları tasarlamışlar.

Oyunu muhakkak alın ve kılıç kalkan nasıl oynanırmış bir görün. Ben öyle detaya giremem herkesi biçerim diyorsanız biraz daha strateji kullanarak insanları öldürmeyi öğrenmek için bu oyun iyi bir başlangıç olabilir. [2]

Ele Geçirmeniz Gereken Sihirli Tabletler

Oyundaki Mekanlar

Oyundaki bölümlerin pek çoğu, Orta Doğu, Avrupa, Afrika ve Güney Amerika'daki tanıdık ortamları, hayali veya telaffuzu birazcık değiştirilmiş isimler altında yansıtmaktadır.[1] Oyundaki bu mekanlar, www.gizliilimler.tr.gg müdavimleri için pek de yabancı gelmeyecektir. Çünkü "Gizli Semboller", "Eski Mısır", "Gizemli Uygarlıklar" gibi kimi kategorilerde gördüğünüz gizemli yapılar, eski tanrı ve tanrıçalar ve bir çok ezoterik sembolü bu oyunda hemen tanıyacaksınız. Örneğin sondan 3. bölüm olan Ianna'nın Kılıcı'nı bulacağınız yer, Karnak Tapınağı'nın üç boyutlu harika bir smülasyonudur. Ya da web sitemizdeki Heliopolis Kenti ile resimleri, başka bir bölümde yine üç boyutlu olarak gezme, bu mistik mekanlarda dövüşme fırsatı yakalayacaksınız.

Oyunun Hikayesi

Tanrı, Kaos'u yarattı, ve onu iki parçaya böldü, Işık ve Karanlık. Onlara hayat ve düşünme gücü verdi, ve işte böylece Işığın Ruhu ve Karanlığın Prensi doğmuş oldu. Ama Prens'in Baba'sının yerine geçmek gibi gizli bir tutkusu vardı. Yaratma sanatının sırlarını öğrendi ve yeni bir varlık yaratmayı denedi. Ama yeni doğmuş olan, Karanlığın Prensi'nin emirlerine itaat etmedi, ve giderek güçlenerek, kendi benliği ve iradesini ilan etti, ve korkunç yaratıklar ve iblisler yarattı. Tanrı ile Işığın Prensi, O'nu durdurmayı denediler ve muazzam bir savaşa başladılar. Varlık, yavaş yavaş gücünü yitirdi ve nihayetinde yenildi, ama sonrasında Tanrı, yorgun düştü ve Kainat'ın derinliklerine çekildi.

Genç tanrılar, zaferin mağrurluğuyla, babalarının yaratılarını tamamladılar, Güneş'e, Ay'a ve Dünya'ya şekillerini vererek. Ancak, Karanlığın Prensi tecrübesiz insan ırkının ruhunu yoldan çıkarmayı denedi, kendi yarattığı karanlık yaratıkların körüklediği yeni bir savaşın sebep olduğu karışıklık ortasında. Dünya bir anda korkunç bir tehlikenin eşiğine geldi, böylece genç kız evlatlardan biri, Ianna, tanrıları oturdukları yerlerden sürgün eden ve Dünya'yı onlara karşı kapalı tutan güçlü bir büyü yaptı. Işığın Rûhu, Güneş'e gitti ve oradan gündüzler boyunca Dünya'yı korur oldu. Ianna, Ay'a gitti; onu geceler süresince korumak için. Böylece Gündüz ve Gece döngüsü oluştu ve Dünya üzerinde yeni bir denge çağı doğmuş oldu. Ama tanrıların bütün yaratıları, insanlığı şeytânî rûhlara karşı yalnız bırakmış oldu.

Mücâdele uzun yıllar boyunca devam etti, genç bir kahramanın Karanlık'a meydan okumak için ortaya çıkışına kadar. Ianna tarafından Kutsal Kılıç'ı kullanması, ve Şeytan ile kendi ininde savaşması için seçildi. Karanlık yenilgiye uğratıldı, ama kahraman, ölümcül şekilde yaralandı ve arkadaşları, onu kılıcıyla birlikte Ianna Tapınağı'nda gömdüler.

Ama bütün bunlar, uzun zaman önceydi. Şimdi, tuhaf bir şeyler oluyor. İşaretler, oldukça belirgin. Korkunç yaratıklar, uykularından uyanıyorlar, terör ve yıkımı yayıyorlar… Karanlık, geri döndü ve son yaklaştı. Yeni bir kahramana ihtiyaç var, Kılıç'ı kullanacak seçilmiş birine, Düşman'ı sonsuza dek yok edecek birine...

Dört karakter maceralarına farklı yerlerde başlıyor, ama sonunda aynı rotayı izliyorlar. Oyunun asıl amacı, Ianna'nın Kılıcı'nı ele geçirmek, şeytânî büyücü Dal Gurak'ı öldürmek, sonra da Kaosun Çocuğu'na son kez meydan okumak için Cehennem Çukuru'na inmek. Tanrıça'nın kutsamasıyla güçlendirilmiş Ianna Kılıcı'nı kullanarak kazanmak zor olmayacak. Sihirli kılıcı ele geçirmek için, oyuncular, Dal Gurak'ın kulesine girmeden önce, çok iyi gizlenen altı sihirli kitabeyi topladıklarından emin olmalıdırlar. Altı kitabe, bulunduklarında, yaratılış zamanesi hakkında bilgi verir (tıpkı tarihî Zerdüşt efsaneleri gibi). Kitâbelere ek olarak, duvar resimleri ve anıtlar da ana hikâyeden önce meydana gelmiş olan olaylara ışık tutarlar. Kısa bölüm değişikliği sahneleri de hikâye hakkında kısa açıklamalar sağlar.[1]

Görüntü Kalitesi

Oyun grafiklerinden ötürü oldukça beğeni topladı, özellikle de gerçek zamanlı ışık efektleriyle. Karakter animasyonları, gerçek insan hareketlerini model alarak yapıldı. Yüzey dokuması çok iyi yapıldı, oyun daha geniş yüzeyleri destekleyememesine rağmen (256256 çözünürlüğün yukarısında hiçbir şey, 2000, 2001 senelerinde diğer oyunlar yüzey sıkıştırmada 10241024 çözünürlük kullanıyorlardı). Oyunun sesleri ve müzikleri -iddiaya göre- reklamlarda, dizi filmde ve dünya çapındaki diğer pek çok ortamda kullanılmış, telif hakları saklı olmayan parçalar içeriyordu. Sonuçta, oyunu bütün özelliklerinden tam olarak faydalanarak oynayabilmek için güçlü bir bilgisayar gerekiyordu (tabii ki 2001 senesi için - minimum gereksinimler; P2 400 MHz and 64Mb RAM idi).

Bununla birlikte, oyun, en başta kötü pazarlama sebebiyle, zamanına oranla yeterince ilgi ve popülarite yakalayamadı. Yetersiz satışların diğer sebepleri; zamansız yayınlanması, ne kodlamaya ne de ana hikayeye son şekillerinin verilmemiş olması, ve oynanış için zorluk derecelerinin ayarlanamaması idi - oyun pek çok oyuncu için, fabrika ayarlarındayken dahi aşırı zordu.

Oyunu çok sık save etmek, dahili bir sayacı aktif hale getiriyordu (başlangıçtan itibaren kaç defa save edildiğini sayan bir sayaç); ki bu da oyuncunun performansını gösteriyordu. "Awesome (dehşet verici)" performansı çabucak "Heroic(Görkemli)" sonra "Bold(Cesur)", daha sonra "Overcautious(Dikkatli)" ve "Lame(Zayıf)"e düşebilir, ki bu aynı zamanda pek çok oyuncuyu gerçekten çok sinirlendirebilir. Daha önce save edilmiş bir yedek dosyasının tekrar yüklenmesi(load), eski bir bilgisayarda uzun zaman alabilir. Yine de oyun halen koyu bir hayran topluluğuna sahip.

Oyuna getirilen eleştirilerden bir tanesi de düşmana uzaktan ateş edilmiyor, sadece yakından dövüşülüyor olmasıydı. Düşmana yaklaşılmalı ve karakterinizin yana kaçınmasından önce dövüş sistemi yoluyla düşmana kilitlenilmeli. Oyunun fanları, yanlara yürüme eksikliğini çok da büyük bir handikap olarak görmediler.[1]

Kullanıcı Seçenekleri

Oyun, mükemmelden çok uzak bir level editörü ile yapıldı, ama en azından hayranların kendi levellerini ve modifikasyonlarını yaratmalarına imkan sağlıyordu. Pek çok kullanıcının, bariz hataları ve oyunun komut dosyalarındaki kusurları düzeltmek adına başarılı girişimleri oldu (kolay anlaşılır ve kullanışlı Python komut sistemine teşekkürler). Dahası, inanılmaz bireysel eforlarla, bir avuç fan, grafikler/efektler, komutlandırma ve oyun süresi açısından orijinal bölümleri bile arka planda bırakan özel single-player haritalar yarattı.

Özellikler

  1. Gerçek zamanlı ışıklandırma ve gölgelendirmeye olanak sağlayan yeni bir oyun motoru.
  2. Gerçek zamanlı fizik ve sıvı sistemi.
  3. 16'dan fazla farklı gerçekçi iç/dış mekanlar; donmuş araziler, çöl, Arabik bölgeler, Hindu tapınakları, volkanlar, kayıp adalar, madenler.....
  4. Her biri farklı yeteneklere sahip, seçilebilir dört karakter.
  5. Oyuncunun yeteneklerine göre değişen karakter oynayışı ve ilerleyişi.
  6. 100'e yakın silah çeşidi; kılıçlar, baltalar, mızraklar, yaylar, kalkanlar, sihirli silahlar.....
  7. 25'e yakın farklı düşman ırkı; orklar, troller, golemler, iblisler, iskeletler.....
  8. 100'e yakın bulmaca ve tuzak; hidrolik sistemler, oklar, yuvarlanan devasa kayalar, ateş püskürten koridorlar....
  9. Efektler: su yansımaları, duman, parçacık sistemi, asit gölleri, sihirli ve gizemli ortamlar.
  10. 150'den fazla video ve demo.
  11. 100'e yakın alınabilir, yakılabilir, kırılabilir, fırlatılabilir, ve bir silah olarak kullanılabilir obje; masalar, bardaklar, kaşıklar, kemikler, tabureler, hatta düşmandan keserek ayırdığınız kol ve bacaklar
  12. Güçlü dövüş sistemi; düşmanlara kilitlenme, kaçınma, inanılmaz kombolar (1700'den fazla animasyon), her karakter için 20'ye yakın farklı atak şekli, kalkan kullanma, gerçekçi sakatlanma ve yaralanmalar, gerçek zamanlı kan, büyü saldırıları, patlamalar...
  13. İleri yapay zeka; düşmanların zeka seviyelerine göre farklı defans taktikleri (aptal ve agresif ork, düzenli ve becerikli Dark Knight gibi).
  14. LAN üzerinden multiplayer arena modu: 12 farklı görünüşteki toplam 4 karakter.
  15. Kana karşı önlem olarak aile kilidi (sakatlanmayı ve kanı iptal eder).
  16. Eğitim bölümü.
  17. İspanyol bestekar Oscar Araujo tarafından orijinal müzik.[1]

Taktikler

  1. Blade of Darkness'de ilerideki bölümleri geçebilmenin tek yolu, oynadığınız her bölümdeki düşmanları SİZİN ÖLDÜRMENİZDİR. Çünkü öldürdüğünüz her düşman başına SEVİYE GÖSTERGE'niz ilerler. Her seviye atlamanızda ise, Hayat, Güç ve Savunma gibi değerlerinizde 19. dereceye kadar yükselme olur. Oynadığınız bölümde öldürmediğiniz ya da bir başkasının öldürdüğü her düşman, ileriki bölümlerde sizi zor duruma sokacaktır. Tavsiyem, oyunu hemen geçmek yerine vur-kaç ve her 2-3 düşmanı öldürünce oyunu SAVE'le taktiğiyle ortada hiçbir düşmanı sağ bırakmamanızdır.
  2. Oynadığınız her bölümde yeni özel silahlar karşınıza çıkacak. Bu silahlar, karakterlerin yapısına göre seçilmelidir. Örneğin Amazon'un kullandığı sopaları Naglfar ya da Şövalye'ye verirseniz; bu sizin zararınıza olacaktır. Yani hem karakterinizin yapısına ve dövüş tekniğine uygun, hem de saldırı gücü en yüksek silahı tercih etmelisiniz. Ama hafif oku mutlaka alın. Çünkü çoğu gizli bölme'nin düğmesini ok yardımıyla harekete geçireceksiniz. Kombo hareketlere sahip olan silahları ise asla atmayın.
  3. İlerleyen bölümlerde, karşınıza çıkacak olan zırhları mutlaka gizli köşelerde arayın. Çünkü bu zırhlar, sizin saldırı ve savunma gücünüzü önemli oranda kuvvetlendirecektir.
  4. Bazı düşmanların field sınırlaması vardır. Yani belirli bir alanı korumakla görevlidirler ve siz bazı kapıların hemen arkasına geçtiğinizde, görev yerlerini bırakıp yanınıza gelemez. Sadece kapının başucunda sizin gelmenizi bekler. Bu vakitlerde yapacağınız şey, sizin ona vuruşlar yapabileceğiniz; fakat onun saldıramayacağı bir mesafede yaklaşıp düşmanınızın işini bitirmektir.
  5. Kimi zaman, iki düşmanınız, birbirleriyle dövüşür. Bu, sizin aleyhinizedir. Bir düşmanı, başka bir düşmanın öldürmesi, sizin level atlamanızda geride kalmanıza sebep olacaktır. Bu yüzden, böyle bir durumda oyunu bir önceki saveden başlatmanız, sizin ilerideki güç konumunuz bakımından yararınıza olacaktır.
  6. Bir tapınakta, yanan bir iskelet adamla savaşacaksınız. Onu öldürünce yere düşen kalkanını alın. Bu kalkan, Krallar'ın kalkanıdır. Bu kalkana sahip olduğunuzda, ileriki bölümlerle kimi ek kombo hareketlere sahip olacaksınız.
  7. Enerji şurupları ve güç iksirlerini idarelice kullanmak, bu oyunda en önemli avantajınız olacaktır. Her bölümde, genellikle final dövüşü vardır ve güçlü rakipleriniz çıkacaktır karşınıza. Mavi renkli güç iksirini ya da kutsanmış amuletleri bu dövüşlerde kullanmanız, sizin faydanızadır.
  8. Ianna Kılıcı, sadece 6 sihirli tableti bulunca özel power ve kutsanmayla güç kazanacaktır. Her tablet'in bir karşılığı vardır. Yani özel bir görev, kişisel yetenek isteyen sınavlardan geçmeniz gerekir. Ianna kılıcı, kutsanmadığı (yani 6 tableti de toplayamadığınız) zaman, oyun; Dal Gurak'la dövüşme sahnesinden sonra biter. Son bölümü oynamaya hak kazanamazsınız. Yani oyunun başından beri bütün ipuçlarını topladığınız sırrın Kaos'un Çocuğu'na meydan okuma ve ondan bu sırları öğrenme bölümünü, yanisi oyunun esas bölümünü kaçırmış olacaksınız ki, oyunun en göz alıcı bölümü, bu final bölümdür. [www.gizliilimler.tr.gg Admin]

Blade of Darkness Hileleri

1. Hile

Seviye yüklendikten sonra [Esc]'ye basıp menüden GAME -> ARENA -> PLAYER -> CONFIGURATION bölümüne gidin.

Herhangi bir karakter tipini seçin ve isim olarak GOASUX yazıp kaydedin. Oyun sırasında [F] tuşuna basarsanız oyunda kullandığınız karakter iyileşecek

Barbarian'ı seçin ve isim olarak GUYAGAO yazıp kaydedin. Oyun sırasında
[1] : SmallSword
[2] : BigSword
[3] : BigShield
[4] : SmallShield

Knight'ı seçin ve isim olarak SCAIGUOKER yazıp kaydedin.
[G] : CreateLightSabre
[K] : StartLaser

Amazon'u seçin ve isim olarak PAMELA CHU yazıp kaydedin.
[F5] : Kamera açısı sola döner
[F6] : Kamera açısı sağa döner
[F10] : Ölümsüzlük (zehirlenme hariç)
[P] : Hareket tuşlarıyla kamerayı hareket ettirir

Dwarf'ı seçin ve isim olarak NO LEM KGB yazıp kaydedin.
[H] : SleepyHollow
[M] : Mutational
[X] : Matrix

Barbarian'ı seçip isim olarak IVALAOSTIA yazıp kaydedin.
[F8] : Karakterin seviyesi (level) artar
[F9] : Sonraki seviye [3]

2. Hile

Hile Modunu aktif hale getirebilmek için "menu.py" dosyasını bir editör programı yardımıyla açmak gerekmektedir. Dosyayı açmadan önce bir kopyasını almayı unutmayın.

SCRIPTS dizinindeki "menu.py" adlı dosyayı bir editörle açın ve alttaki satırları hile modunun aktif hale gelmesi için dosyanın sonuna ekleyin:

import cheats
cheats.ActivateMiscCheats()
cheats.ActivateLaserEyes()
cheats.ActivateWeaponGrow()
cheats.ActivateGoreCheatsCheats()
cheats.ActivateLevelCheats()

Daha sonra oyunda iken ilgili hileleri çalıştırmak için belirtilen tuşlardan birisine basın:

1 Küçük Kılıç
2 Büyük Kılıç
3 Büyük Kalkan
4 Küçük Kalkan
G Yeni lightsaber
H Sleepy Hollow tipi vahşet
K Lightsaberi çıkar
M Mutasyon tipi vahşet
P MOVıa dönüştür
X Matrix tipi vahşet
F5 Kamera sola
F6 Kamera sağa
F8 Sonraki Level
F9 Levelıi geç
F10 Yenilmezlik

Aşağıdaki kodların aktif olabilmeleri için oyunun ilk olarak tamamlanması gerek
allmighty Maksimum HP (Hit Points) & Stamina
levelhead Maksimum Level kazancı
levelend Levelıi kazan
itemsgalore Bütün eşyalar
doorsnomore şuan ki Level için bütün anahtarlar
tothepoint Bütün silahlar [4]

3. Hile

../Program FilesCodemastersSeveranceStats dizinindeki chardata.py dosyasını notpad'le açıp değiştirmek istediğiniz karakterin özelliklerini bulup daha yüksek değerler girin. Örneğin;

CharMaxLifeValue['Barbarian_N']= [ 80, 180, 280, 380, 580, 780, 980, 1380, 1780, 2180, 2580, 2980, 3380, 3780, 4180, 4580, 4980, 5380, 5780, 6180]
CharMaxEnergyValue['Barbarian_N']= [ 140, 200, 400, 800, 1400, 2200, 3800, 5400, 6400, 8850, 12100, 16500, 20000, 24000, 30000, 38000, 47000, 62000, 86000, 142000]

İstisna: #Puntos de experiencia necesarios para pasar al siguiente nivel değeri, sizin bölüm geçme değerinizdir. Bunları yükseltmiyecek, aksine düşüreceksiniz. (Fazla abartmadan tabii)

#Resistances to various forms of attack ve # CharAccuracy at level bölümlerindeki kahramanınızın değerlerini +1.00 yapın.

Kaynaklar

[1] tr.wikipedia.org/wiki/Severance:_Blade_Of_Darkness
[2] www.trgamer.com/yazi.asp?id=947
[3] www.webturkiyeportal.com/webforum/10965-blade.html
[4] www.trgamer.com/yazi.asp?id=947&pg=2

 
  Bugün 282 ziyaretçi (350 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol