CanerÇa
  Last Half of Darkness: Tomb of Zojir (Tam Çözüm), II
 

Last Half of Darkness: Tomb of Zojir (Tam Çözüm)

2. Bölüm

Makale: Akhenaton

Avluda 3 kapı var. Biri solda, biri önümüzde biri ise sağda. Önümüzdeki kapıdan içeri girelim. İlerde sağda bir vazo var. İçinden el bombasını alalım. Az ilerde ağırlıklar bulmacası var. Bunu çözelim. Bu bulmacada 14 tane ağırlık var. Bir kaçı hariç hepsinin üzerinde roma rakamları var; I, II, III ve V. Ağrılıkları öyle yerleştireceğiz ki, hepsi de eşit hizada dursunlar. Unutmayalım; sadece en üstteki ağırlığı alıp diğerine taşıyabiliriz. Alttan ağırlık alıp öbür demir çubuğa takamayız. Şimdi sırasıyla;

4. çubuğun en üstündeki V ağırlığını 3. çubuğa, 2. çubuğun en üstündeki II ağırlığını 5. çubuğa, 1. çubuğun en üstündeki I ağırlığını 2. çubuğa, yine 1. çubuğun üstündeki 2. I ağırlığını da 2. çubuğa, 3. çubuğun en üstündeki V ağırlığını 1. çubuğa, 5. çubuğun en üstündeki II ağırlığını 4. çubuğa, 5. çubuğun en üstündeki rakamsız ağırlığı 1. çubuğa, 3. çubuğun en üstündeki II ağırlığını 5. çubuğa, 2. çubuğun en üstündeki I ağırlığını 5. çubuğa taşıyalım. Böylece bulmaca çözülecek ve bir geçit açılacak. Çubukların üstünde şu şekilde ağırlıklar kalmış olmalı;

  1. çubukta I, V ve rakamsız...
  2. çubukta II, II ve I...
  3. çubukta III ve III...
  4. çubukta II ve V...
  5. çubukta I, III ve 2 tane de rakamsız...

Avluya dönüp soldaki kapıdan içeri girelim. Oradan sağa dönelim. Sağdaki duvarda göz resmi var. Önümüzdeki duvarda da bir delik. Solumuza döndüğümüzde demir bir kapı var. Buradan sağa dönelim ve ilerleyelim. Yerde ucu delikli bir kaya parçası var. Duvarda da eski bir asma merdiven. En üstündeki tahtayı alıp taşın deliğine geçirelim. Kapı kapandı ve su, bizi yukarı taşıdı. Merdivenlerden yukarı çıkmaya devam edelim. Merdivenlerin sonunda dehlize doğru ilerleyelim. İki yaratık size saldıracak. Ama büyücü, sizi bundan koruyacak ve size zarar veremeyecekler. İlerlemeye devam edelim. Aradığımız 7 taştan biri, işte yerdeki iskeletin yanında. Henüz taşı alamıyoruz. Bu 1. taşın yerini aklımıza kazıyalım. Sola dönüp dümdüz ilerleyelim. kapalı olan kapının yanındaki kolu aşağı indirelim. Yerdeki taşı alıp üstteki kancaya takalım. Kolu tekrar çevirdiğimizde taş aşağı inecek ve o kilitli kapıyı açmış olacak.

Tekrar girişe gelelim ve ilerlemeye devam edelim. İskeletin elinde tuttuğu asanın son parçasını alalım ve diğer yeşil taşlı parçayla birleştirelim. Asayı aldığımıza göre avluya geri dönelim.  Avluda, bu kez sağdaki kapıdan içeri girelim. Dümdüz gidip lahitin yanına varalım. Soldaki mumda aldığımız bombaya benzer nesneyi ateşleyelim. (Daha bir yerlere atmıyoruz) Lahitin olduğu yerden çıkınca, sağdaki kapıya dönelim. İlerde ay bulmacası var. Şimdi asamızı sağdan 3. deliğe sokalım. Yeşil taş, (şemada da görmüştük) saat dokuz yönündeki deliği aydınlattı. O deliği inceleyelim. Bize yerde X tane ay güvesi var dedi. (Bende 22. Her oyuncuya göre değişiyor) (Asamızı delikten geri almayı unutmayalım) Sonra tekrar asanın son parçasını aldığımız yere dönelim. (Haritada Passage / Pasaj denen yere tıklarsak ordayız zaten) Bir iskelet daha var. Parmağındaki yüzüğü almaya çalışalım. Tam yüzüğü alacakken iskelet, yere düşecek ve alttan bir geçit açılacak. İskeletin yanına yaklaşıp yüzüğü alalım ve açılan geçitten içeri girelim. Sonra soldaki geçitten devam edelim ve ilerleyelim. Karşıda kayalıkların olduğu yere göz atalım ve oraya geçelim. Bir puzzle çıkacak karşımıza. Üzerine tıklayalım.

Bu puzzle'nin amacı, kırmızı topu soldaki çubuğa götürecek şekilde topun gideceği yolları düzenlemek. Biraz zor görünüyor. Mantığı, büyücünün yanındayken çözdüğümüz tetrisle aynı. Kareleri taşımak için üzerlerine tıklıyoruz ve sadece gitmesini istediğimiz yöne doğru önünde boş kare olmasını sağlıyoruz. Yani hareket ettireceğimiz karenin diğer yönlere gidişini engellemek için bu yönleri diğer taşlarla kapatıyoruz ki kare, sadece bizim istediğimiz tek bir yöne doğru ilerlesin. Ama nizami strateji yerine burada "Harp, hiledir." sanatını uygulayacağız. Yani 4 x 4 'lük bir labirent oluşturmayacağız. Amaç, sadece topu sol üstteki o noktaya getirmek... Gerideki yolları tekrar tahrip edebilir ve yeniden o parçalardan faydalanabiliriz. (En uzun sürecek puzzlelerden biri görünüyor) Top, hedefe varınca mekanizmayı harekete geçirecek ve havuz boşalacak.

Şimdi tekrar haritadan passage denilen yere tıklayalım ve iskeletin yıkıldığı yerin ilerisindeki kapıdan girelim. Yine bir puzzle karşılıyor bizi; ama en kolayı. Hani asayı soktuğumuzda saat 9 yönündeki yer aydınlanmıştı. Orda X tane ay güvesi var demişti. (Benim 22) Şimdi deliklerin üzerine geldiğimizde her birinde rakamlar beliriyor. Toplam delik var. Hepsinin rakamlarını tek tek sayıp toplayalım: (Genelde hepsi de 1'dir) Kaç toplamı? Ben de 12. Sizdeki de Y olsun. Peki asa probleminde kaç güve var demişti size? Bende 22. Sizde X olsun. X - Y = J dersek J tane bu sayıların toplamına eklemek gerekiyor. Yani bütün deliklerdeki rakamların toplamı, Ay problemindeki güve sayısıyla eşit olmalı. Bende 22-12=10; o zaman 10 tane daha deliklere bölüştürmem / eklenti yapmam gerek. Delikleri tıklayıp içindeki döndürülür rakamlara göre bu eşitlemeyi kolaylıkla yapabilirsiniz. Eşitlemeyi yaptıktan sonra bulmacaya döndüğünüzde kapak, dönerek açılacak.

Şimdi açılan bu geçitten içeri girin. Kayalara doğru ilerleyin. Orda bir gedik olmalı. El bombasını bu yarıktan fırlatalım ve patlatalım. Şimdi o açılan geçitten içeri girip soldaki sembole tıklayalım. Sembol, parlayacak ve yerde yatan iskeletin yanındaki taş, parlayacak. Bize Tamarac'ın koruyucu tılsımını verecek. Bu, demektir ki artık taşların üzerindeki lanet kalktı. Hepsini toplayabiliriz. 1. taş, yerde yatan iskeletin orda. Çıkışta hemen yerde.Yüzük aldığımız iskeletin yanına gidelim. 2 dehlizden geçip ilerleyelim. Suyun çekildiği havuz mu? Karşıda kırmızı top puzzlesine giden yolun hemen altında göz atılacak yer işareti çıkıyor. İnceleyelim ve 2. kırmızı taşı alalım. Şimdi haritadan Courtyard (Avlu)ya tıklayarak avluya geri dönelim ve soldaki kapıdan tekrar girelim.Fenerin asılı olduğu yerden tekrar sağa dönelim. Yüzük, sallanmaya başladı. Yüzüğü o delikten içeri atalım. Bir dehliz açıldı.Şimdi duvarda göz resminin olduğu yerde bir geçit var. İçeri girelim. 3 tane iskelet var... 3 iskelette de kırmızı taşlardan var. Hepsini toplayalım. Kaç tane kırmızı taş etti: 5. 2 tane daha eksik. Zindandan çıkıp deliğin olduğu yerden sola dönelim. Demir kapıyı açmıştık. Oradan içeri girelim ve merdivenlerden yukarı çıkalım. 3 kez alttaki Up Stairs yazısıyla geri gidelim ve yerde yatan iskeletin yanına gelelim. 6. kırmızı taşı yerden alalım. Yılan, kafatasının gözünden çıkarak kaçtı. Bu, o yılanı kaçıncı görüşümüz oldu? haritayı açıp Main Cortyard yazan yere tıklayalım ve lahitin olduğu girişe gelelim. Peki 7. taş nerde? Envanterimizde bizi yılanın soktuğu yerden aldığımız bir kutu vardı. Önceden açılmıyordu. Şimdi o kutuyu açalım. İşte 7. taş da buradaymış... Şimdi lahitin yanına varalım. (El bombasını orda yakmıştık) Her taşı (kırmızı kan taşlarını) lahitin çevresindeki 7 tane çatala benzeyen sembole yerleştirelim. Bir kapı açıldı ve hayalet göründü. (Oyunun burasında kaydedelim. Çünkü bu, tapınağı son görüşümüz. Belki bu oyunda eksik bıraktığımız, toplamayı unuttuğumuz nesnelerle karşılaşırız)

Kapıdan içeri giriyoruz. Karşıda bir platform var. Ama önce soldaki kapıdan içeri bir göz atalım. Yukarı doğru merdivenler var. En üstte, 1 yerde bir kartın arkasında 1 altın parayı da alalım ve platformun oraya dönelim. Yaklaşıp çekici alalım. Orda bir yuvarlak var. Gözü oraya koyup çekiçle parçalayacağız.  Gözü yuvaya yerleştirdiğimizde, hayalet, karşımıza çıkıp bunu yapmak istediğinden emin misin diye soruyor. (Gözü parçalamamız gerektiğini bize büyücü söylemişti.)

Çekiçle gözü parçalayalım. Her yer sallanmaya başlıyor. Hemen buradan çıkmamız lazım.  İki çıkışı da kayalar örtmüş. Ortadaki kuyuya gidelim. Soldaki geçitten ilerleyelim. Şimdi ileri seçeneği ve yanda bir oda var. Oda kapısına gelelim. Burası hazine odası; ama son bir puzzleyi çözmemiz lazım. Bir Davud (Sion) yıldızı var. Yıldızın ortasında ise çözeceğimiz son bulmaca. 3 X 3 küçük bir alanda ters çevrilmiş kartlar var. Bu kartların 7'si farklı 2'si ise aynı. Mümkün olan en az deneme yanılmayla biz, aynı kartları bulmaya çalışıyoruz. Aynı kartları her buluşumuzda bulmaca, tekrar değişiyor ve bir kademe atlıyoruz. Toplam 4 farklı bulmaca da 4 kart çiftini bulunca kapı açılıyor.

Hafızamıza güvenmiyorsak, kağıt kalem alalım. Sonra 3 X 3 bir satranç tahtası çizelim. (Bulmacadaki gibi) Şimdi bulmacadaki her kartı sırayla tek tek açalım. Her kartın şeklini ya da bizde uyandırdığı imajı kağıtta o karın olduğu kareye denk gelecek şekilde not alalım. Bunu niçin yapıyoruz? Çünkü süre sınırlaması yok. Ama iki kartın eşleşmesi sınırlaması var. Biz, belirli bir miktarda yanlış kağıt açarsak; bulmaca sıfırlanıyor.

Peki imaj dediğimiz şey nedir? Kartlara bir göz atalım.

Karttaki şekiller neye benziyor? Sizde uyandırdığı imaj, işte budur. Mesela bana göre ilk şekil, "atom"a, ikincisi "haç"a, üçüncüsü "vida"ya, dördüncüsü "ahtapot"a, beşincisi "papatya"ya, altıncısı "kar"a, yedincisi "yonca"ya, sekizincisi "güneş"e, dokuzuncusu da "değirmen"e benziyor. Tabii bu, şekillerin bende uyandırdığı imaj. Size göre farklı bir şeyi çağrıştırabilir. Bunu niçin yapıyoruz? Açtığımız kartlarda daha sonra hangi şeklin olduklarını hatırlamak için. Mesela 1'de kar çıktı, 2'de güneş, 3'te papatya, 4'te güneş... İlk güneş kaçtaydı? 2'de. Hemen 2 numaralı kartı ardından da 4 numaralı kartı açıyoruz. İşte kademe atladık. Bu şekilde 4 kademeyi de hafızamızın ve imgeleme gücümüzün yardımıyla geçiyoruz.

Hemen bu noktada bir gözlem yapayım. Davud Yıldızı, diğer bir adıyla Zion Yıldızı, Yahudiliği simgeliyor. Siyon yıldızındaki her kademe geçişindeki ibre ise, İstavroz işaretini simgeliyor. Dolayısıyla da Hıristiyanlığı. Yani önce üst, sonra alt, sonra sol, sonra da sağ simge yanıyor. Oyun yapımcıların burada ne gibi bir amaçları olabilir diye düşünüyorum. Çünkü oyundaki her şey, pagan sembollerle dolu. Ne Hıristiyanlık ne de Yahudilik namına hiçbir şey yok. Peki neden Final bölümünde buna gerek duyuldu? Her neyse...

İçeri girdiğimizde işte hazine odasındayız. Bütün bunlar artık bizim! (mi!) Ortada tuğlaların en üstünde bir kafatası var. Onu inceliyoruz. Artık hazinemizi toplamaya başlayabiliriz. Ama o da ne? İntroyu izleyelim... Bu sahneyi size bırakıyorum. Bura da yıkılmaya başlıyoruz. Ne yani; hazineyi bırakıp gidecek miyiz? Ne yazık ki öyle. Bir geri gidip ileriye, nehrin olduğu yere geliyoruz. Burada bir kayık, bizi bekliyor. İntro'da bu kayığı ve üzerindeki kitabın kayboluşunu görmüştük. Şimdi ise kullanabiliriz. Her yanımızdan vızır vızır zehirli oklar geçiyor. Sonunda sahile ulaşıyoruz. İlerde merdivenler var kuleye doğru. Merdivenlerden tırmanıyoruz. Önümüzdeki sütunun üstündeki kolu çekince yanımıza bir balon geliyor. Hemen balona binip buradan uzaklaşıyoruz.

Sonra oyunun fragmanında gördüğümüz kız, bize teşekkür ediyor ve bize altın idolü veriyor. Oyunun sonunda mektubu okuyoruz. Yüzlerce insanın başaramadığı görevi kusursuzca bizim başardığımızdan söz ediyor ve bizi tebrik ediyor.

Bu macerayı 1248 hamlede bitirdiğimizi yazıyor. (Sizinkinde daha değişik olacaktır. Hamle sayısı be kadar AZSA o kadar usta bir oyuncu oyuncusunuz demektir. En alttaki 26 ise bulduğumuz antik altın paralar. Bilmiyorum, daha fazla bulan var mı bu oyunu oynayanlardan. Henüz bitmedi... Şimdi, mektubun sonunda, kızın bize hediye ettiği altın idole tıklayalım. İdolün içinden bir ruloya yazılmış şifre çıktı;

İdolün içinden çıkan lisans numarasını bir kağıda not edelim. Bendeki, ZA2-599050EV-XX'ti. Sonra altta verilen www.lasthalfofdarkness/zojir adresini de kaydedip oyunu kapatalım. Şimdi İnternet Explorer ya da kullandığımız tarayıcıyı açıp üstteki web adresine gidelim. Orda oyunun sonunda kazandığımız lisans numarasını kutuya yazıp butona basınca, bizi bir sürpriz bekliyor.

 
  Bugün 139 ziyaretçi (172 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol